In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, oktober 27, 2004

Tijd voor rust

In mijn hoofd dan wel te verstaan.
Ik zat er gisteren even helemaal doorheen na allerlei ellende berichten uit NL en de rest van de wereld gelezen te hebben. Ik heb dan ook besloten om me van alle nieuws (behalve dan de regionale krant uit oostenrijk) af te sluiten.

Gelukkig kun je op internet nog van alles lezen zonder meteen in de ellende terecht te komen. Zo kwam ik er vandaag via een mailgroep achter dat de hypotheek van ons NL huis ook aftrekbaar is als wij al in Oostenrijk wonen, maar ons huis nog niet verkocht mocht zijn (wat ik niet hoop, want dat is best wel een probleempje natuurlijk). En weer een hoop positieve verhalen van andere wannabee emigranten gelezen, daar wordt een mens ook weer vrolijk van.

Dan ga ik nu snel verder met het maken van mijn eigen pizzasaus, pizzabodem, loempiavulling en groentenschotel, want daar valt natuurlijk heel wat mee te besparen en die kunde zal ik in Oostenrijk vermoedelijk hard nodig hebben :-)