In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, februari 09, 2009

flairck en glaswerk

Ik heb mezelf alvast maar een kado gegeven voor m´n verjaardag. Een cd-box van Flairck met alle albums die ze tussen 1978 en 2000 hebben gemaakt. Met om precies te zijn een inhoud van 22 cd´s. Ik kan nu dus eindelijk genieten van o.a. De Stoomwals, een stuk waar ik altijd helemaal bij weg kan dromen en nu dus niet in slechte youtube kwaliteit, maar een fatsoenlijk geluid :) Ik ben blij!

Verder ging het vandaag met Sabine weer een stuk beter. De rust van gisteren had duidelijk goed gedaan. We hebben gisteren gewoon lekker rustig schaatsen gekeken met opa en oma, ondertussen ook lekker zitten kletsen en als ziek meisje voel je je dan toch fijner dan als je de hele dag in je eentje in bed moet liggen. Daarom vandaag het geplande programmapunt gewoon gevolgd en met z´n viertjes naar Kufstein gegaan waar we de glasfabriek van Riedel Glas hebben bezocht. Prachtig zoals de topcollectie daar gemaakt wordt, je kunt echt het hele proces volgen. Ik had op het internet al gekeken naar de glasseries die ze hebben en was toen al diep onder de indruk van de sommelier serie en laat dat nu precies de serie zijn die we gemaakt hebben zien worden! Op de site van Riedel staat een filmpje met daarop het glasblaasproces, ik kan iedereen aanraden dat te bekijken.
Zeker is in ieder geval dat deze glasserie bij ons in huis komt, het zal alleen waarschijnlijk nog een aantal jaar duren voordat het zover is. De grote glazen kosten € 56,- per stuk en dat wil ik er best voor betalen, maar met een klein kind in huis vind ik het alleen nog even te kostbaar als er een glas zou breken door wat overenthousiasme. Tot die tijd kan ik iedereen ontzettend aanbevelen om de fabriek eens te bezoeken als ze in de buurt van Kufstein zijn, het is echt erg mooi om te zien.

Om onze drie-daagse vakantie goed af te sluiten, zijn we nu heerlijk aan het doen waar we zin in hebben. Joris en ik zitten beneden in de kelder, luisteren mijn nieuwe cd´s en zitten achter de pc. Sabine en Paul kijken naar Tirol Heute en gaan daarna heerlijk samen een filmpje kijken