In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, december 29, 2004

Sneeuw

In de tussentijd hebben we het Pitztal en het Otztal bekeken. Erg goed weer voor de Oostenrijk kennis moet ik zeggen :)
Het Pitztal is echt heel erg mooi sprookjesachtig zo met de sneeuw, maar naar onze mening zijn er behalve het gletscherskiën niet genoeg mogelijkheden voor andere sportmogelijkheden. Het Otztal heeft die mogelijkheden wel en is ook een erg mooi dal. bv
Verder hebben we naar aanleiding van die rit ook weer uitgebreid gepraat over wat ieder van ons nu verwacht en hoe we de zaken voorlopig willen oplossen.
We vinden van elkaar dat we allebei wel goede, maar vaak ook wat te optimistische ideeën hebben. Gelukkig hebben we die beiden op verschillende gebieden, dus we kunnen elkaar wat dat betreft steeds weer even met de beide voetjes op de grond zetten. Erg belangrijk, want zeker als het zo dichtbij is, wordt het wel wat moeilijker hoor om super realistisch te blijven.

Tot nu toe hebben we geen ontzettend mooi weer (geen zon), maar vandaag is het dan wel weer lekker aan het sneeuwen. Weliswaar kleine vlokjes, maar doordat het de hele nacht doorgesneeuwd heeft licht er toch weer een goede 10 cm meer.

Onze zoon en dochter skiën weer heerlijk. Sabine gaat ’s avonds na het eten nog even lekker verder skiën. De piste achter de camping is tot 20.00 uur open dus dat is echt ontzettend luxe.

Het kriebelt nu allemaal wel heel erg bij me, ik heb eigenlijk geen zin meer om nog zo lang te moeten wachten voordat dit prachtige land ook mijn thuisland wordt. Maar goed, verstandelijk weet ik ook dat het nog maar 7 maanden zijn en dat is toch een overzienbare tijd.
Tot zover deze update. De volgende komt als we weer tijd hebben om langs onze kennis met internetverbinding te gaan :)