In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, april 12, 2007

Pannekoekentaart

Gisteren had ik dan eindelijk eens weer de kookbeurt.
Daar we een rest pannekoeken hadden, heb ik besloten om een hartige pannekoekentaart te maken. Altijd lekker vind ik.
In een ovenschaal een laagje pannekoek, daarop een mengsel van gehakt met stukjes bloemkool, broccoli, wortel en paprika. Dan weer een laagje pannekoek met daarop een bechamel-kaassaus, enz.enz. Eindigen met een laag geraspte kaas en die hele zwik een half uur in de oven op 180-200 graden.
Daarbij een flinke bak sla met tomaat, komkommer, lente-ui en gekruide fetakaas.

Omdat ik niet zeker wist of het genoeg was, had ik ook maar een voorafje geregeld. Bij de Hofer hebben ze in de diepvries kaas-jalapeno hapjes met een pittige saus. Die zijn echt lekker, die koop ik binnenkort weer om op voorraad te hebben in de diepvries.
Als toetje de rest van de ijstaart van de kinderen en wij konden er weer ruim tegen met z´n allen.

Vandaag alweer lekker in de zon gelegen en verder niet al teveel gedaan. Slechte dag vandaag met veel te weinig energie, dus dan geef ik maar toe aan m´n luiheid. Morgen gaat het vast weer beter.

Sabine kwam vandaag weer helemaal in de stress thuis, want ze was haar lernwörterboekje weer eens vergeten. Dat betekent dat ze een groot deel van haar huiswerk niet kan doen. Helaas is het vriendinnetje dat ze dan altijd opbelt nu niet thuis. Om te zorgen dat ze niet helemaal doordraait, hebben we besloten dat ze vandaag niet naar kookles hoeft. Dan kan ze lekker met Sabrina spelen, voor de lernwörter bellen we later nog wel even en om 5 uur kan ze dan weer naar de schützen om te schieten. Dat vindt ze namelijk erg leuk om te doen dus we hopen dat we nu eindelijk eens een vereniging hebben gevonden waar Sabine zich echt thuis voelt.

Zo, dan duik ik nu de zon weer in met een flinke beker water. In iets anders heb ik met dit weer echt geen trek.