In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, maart 15, 2007

Zoals altijd wat later

Zoals we ondertussen wel gewend zijn hier in Oostenrijk, begint het allemaal net een ietsje later dan toegezegd.
In plaats van gisteren, is de graafmachine vanochtend begonnen. Ik trof hem toen hij een half uur tot 3 kwartier bezig was.
Het eerste laagje grond is alweer vakkundig weggeschoven en als het in dit tempo doorgaat, zal vanmiddag waarschijnlijk ongeveer de helft van het stuk grond gedaan zijn.






Ik ben erg benieuwd te zien hoe het verder gaat, het is toch een aardig project.

Sabine gaat vandaag met school skiën. Ze heeft er helemaal geen zin in omdat ze gewoon niet goed kan skiën (in vergelijking met veel van haar klasgenoten) en dan is er natuurlijk niet zo veel aan. Vooral omdat ze dit jaar bijna niet op de lange latten heeft gestaan, is het natuurlijk extra moeilijk.
Nou ja, ze zal zich er vast wel weer doorheen slaan. En voor vanmiddag ligt er nog niet al teveel huiswerk, omdat we gisteren samen heel hard hebben gewerkt om zoveel mogelijk af te krijgen.
Ze was gisteren alweer helemaal in paniek, want ze wist me bij hoog en laag te vertellen dat de leraar ze niet had geleerd hoe ze honderdtallen van mekaar af moet trekken. 981-306 en hup..... volledig in de stress toen ik zei dat 1-6 echt geen 7 is. En de leraar had gezegd dat ze moesten optellen om aan de uitkomst te komen, jank jank. Dus ik weer heel rustig uitgelegd hoe ze het wel moest doen en waarom blablabla. Puntje bij paaltje: ze snapt nu hoe ze het moet doen en vindt het zelfs leuk. Zelf vraag ik me af of de leraar het echt niet heeft uitgelegd of dat het in haar hoofd gewoon weer heel anders is aangekomen. Dat is bij Sabine altijd een grote vraag.

Na anderhalf uur huiswerk maken, mocht ze van me ophouden en zijn we nog lekker naar buiten gegaan. Ook om half 5 schijnt het zonnetje per slot van rekening nog en de rest van het huiswerk doen we vanmiddag wel. De leraar had weer een giga hoeveelheid opgegeven. Hij is echt bang dat die kinderen niets te doen hebben volgens mij.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe kinderen het doen die naast muziekles en kookles ook nog 1 of 2 sporten doen. Die hebben volgens mij nooit tijd om buiten te spelen. Of Sabine haar leraar moet inderdaad zoveel meer huiswerk geven dan de andere leraren, dan kan ik me er ook nog iets bij voorstellen.

Verder hebben de kinderen nog even lekker mario bros tegen mekaar gespeeld op de Nintendo en zijn heerlijk samen in 1 bed gaan slapen. Is een prachtig gezicht: Sabine aan de ene kant, Joris aan de andere kant van het bed. Jammergenoeg niet op een foto te vangen. Ben altijd blij dat onze kinders het zo goed met mekaar kunnen vinden, het kan per slot van rekening ook heel anders.

Ik heb gisteravond nog wat vertaalwerk zitten doen, wel even moeten zoeken hoe of wat, want ik moest ineens verwijzingen en tekstvelden in gaan voeren en dat had ik nog nooit gedaan en natuurlijk ook nog nooit uitleg over gekregen. Maar dan merk je gewoon weer dat ik veel ervaring met dat soort dingen heb, want ik had het eigenlijk binnen een paar tellen gevonden. Dan ben ik toch altijd weer een beetje trots op mij! (tja als niemand anders het zegt......)

Verder geen bijzondere dingen gebeurd dus hier houden we het maar weer even bij voor vandaag.
Of ik moet natuurlijk met camera bij de hand weer mensen tegenkomen die graag op de foto willen :)