In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, april 23, 2008

Pokkeweer

Bah, ik word zo langzamerhand toch wel een beetje chagerijnig van het aanhoudende grijze regenweer. Weet dat het bij de lente hoort, maar normaalgesproken komt de zon toch ook een ietsje vaker door. Weet nog dat we vorig jaar in april ons afvroegen waarom ze het zwembad niet opendeden, omdat het zulk prachtig weer was. Nu komt dat idee niet in ons op.
Gelukkig had ik gisterochtend enige afleiding. Eerst moest ik wat persteksten vertalen en daarna ben ik in de auto gesprongen naar het ziekenhuis in Kufstein waar vriendje Andi al een week ligt i.v.m. een operatie aan z´n voet/onderbeen. Daar erg gezellig met Andi en een andere jongen zitten praten, maar toch natuurlijk op tijd weer terug naar huis, per slot van rekening moet er ook gekookt worden.

Verder weinig bijzonders gedaan, het leven gaat vanzelf wel door per slot van rekening. Gisteravond vroeg naar bed, want ik was moe.

Vanochtend helaas alweer diezelfde grijze wolken waaruit diezelfde koude regen valt, dus mijn humeur wordt niet beter. Als dan blijkt dat Paul weer van alles met de computers heeft uitgehaald waardoor ik niet meer snap wat er aan de hand is (tja het is nog vroeg per slot van rekening, dan moet je van mij niets verwachten), dan mag duidelijk zijn dat het humeur momenteel beneden nulpunt is.

Verder waren we maandagavond met huiseigenaresse Sonja en haar nieuwe partner wezen praten over eventuele koop van het huis, maar het probleem is dat haar ex de helft van de rechten op het huis heeft. Dus wel leuk gepraat, maar je kunt er zo weinig mee.
Gistermiddag werd Paul gebeld door Sonja dat Sepp (de ex dus) vrijdagmiddag met ons wil praten over de huur. Nou zijn we daar natuurlijk heel benieuwd over. Ons contract loopt eind juli af en wij zijn nu niet bepaald van plan om een grote huurverhoging aan te nemen. Per slot van rekening is de toestand van de woning in de tijd dat wij deze huur niet verbeterd en het onderhoud laat ook te wensen over. De buitenkant zou bijvoorbeeld al kort na de overstroming geverfd worden, maar daar is nu twee jaar later nog steeds niet aan gedaan, de boiler hier beneden staat zonder beschermingskap, als wij de kelder niet schoongemaakt en geverfd hadden dan was het hier beneden nog steeds een rotzooi geweest allemaal dat soort ergernissen. Vooral het feit dat er hier eigenlijk geen huurbescherming bestaat, maakt het ook niet aantrekkelijk om geld in je huurwoning te steken. Ze kunnen je er als ze dat willen altijd uitzetten, ook al voldoe jij altijd keurig aan je verplichtingen.
Maar goed, eerst de vrijdag maar eens afwachten.

Nu eerst het lekkere kopje thee opdrinken dat ik van mijn echtgenoot heb gekregen...