In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, april 16, 2008

Ik kan het niet laten, het gaat weer over eten

Om even bij het laatste onderwerp van gisteren te blijven, de poetsvrouw had zich gewoon gigantisch verslapen. Was nog "heeeeeel eventjes" blijven liggen en toen was het ineens kwart voor negen geweest. Grinnik :)

Paul is gisteren de hele dag onderweg geweest, ik heb het huishouden bijgewerkt en weer flink geleerd. Tja, als ik m´n cursus in oktober af wil hebben, dan zal ik er toch vaart achter moeten zetten.
Sabine mocht gisteren weer naar Bildnerisch Gestalten dus die is de hele middag heerlijk aan de knutsel geweest. Altijd fijn, want daardoor komt ze vrolijk naar huis. Toen moest ze nog wel wat huiswerk maken, maar dat was gelukkig niet meer zo heel erg veel.

Paul en ik hebben gisteravond naar een film van bergbeklimmers gekeken en die was wel heel erg indrukwekkend. 1 van de twee was in een gletscherspleet gevallen en had niet meer gereageerd op het roepen van z´n maat. Toen die ook bijna naar beneden gleed heeft hij het touw doorgesneden en is met lood in z´n schoenen teruggegaan naar het basiskamp.
Alleen was degene die was gevallen, was niet dood zoals z´n maat dacht. Hij had z´n been gebroken en is daarna in 4 dagen terug naar het basiskamp gekropen. Op de laatste dag dat z´n maten daar nog waren, heeft hij ´s nachts het kamp bereikt en ze hebben hem uiteindelijk ook gevonden. Ongelooflijk verhaal en het meest bijzondere is misschien nog wel dat hij na een aantal operaties gewoon weer verder is gegaan met z´n sport, terwijl het hem bijna z´n leven had gekost.

Na een slechte nacht was het vanochtend gewoon weer tijd om op te staan. Om half negen kwam er een makelaar om het huis te bezichtigen. Tja als de gescheiden huiseigenaren willen verkopen (in ieder geval 1 van de twee) dan zal er toch minstens iets getaxeerd moeten worden. Wij zijn in ieder geval al overal ons licht aan het opsteken, het is toch belangrijk om goed voorbereid te zijn indien we een bod moeten gaan doen.

Paul is weer vrijwel de hele ochtend buitenshuis geweest, terwijl ik een leuke hoeveelheid vertaalwerk had dus me ook niet heb verveeld.
Ondertussen ook nog vriendje Andi even gebeld, die weer in het ziekenhuis ligt voor z´n voet. Hij is gisteren weer opengemaakt, ze hebben de stalen pin eruit gehaald, het bot weer goed gezet en er een ijzeren plaat ingeschroefd om het dit keer allemaal wel goed te krijgen. Hoop alleen dat hij niet weer zo stom is om de zaak te vroeg te belasten, anders komt het nooit meer goed.

En dan nu..... het eten!!!
We hadden beiried uit de vriezer gehaald en op internet had ik iets gevonden over beiried met een ui-mosterdkorst. Daar een recept voor opgezocht en dat gemaakt.
Mensen mensen, wat was dat toch weer heeeeeerlijk! Samen met aardappelhoekjes uit de oven en een bak gemengde groenten heerlijk maagvullend en gewoon ook superlekker!

Ik merk wel dat we een tijdlang niet al teveel nieuwe zaken hebben gegeten, maar het wordt er wel weer tijd voor. Het wordt hoog tijd dat ik ook weer eens wat nieuwe recepten ga uitproberen.

Na het eten is Paul weer aan het werk gegaan en heb ik mijn werk als moeder weer gedaan door Sabine aan te moedigen bij het maken van haar huiswerk. Anders was het vast en zeker nu nog niet klaar geweest, ben ik bang.

Van Joris heb ik een prachtige uitnodiging gekregen om voor moederdag naar Kindergarten te komen, dan is er een maaltijd voorbereid en ook de tafels worden mooi gedekt door de kinderen. Het is pas 9 mei, maar ik heb er nu al zin in!

1 Comments:

At 18 april, 2008 17:58, Anonymous Anoniem zei....

Ja, halloooooo, wel vertellen hoe lekker het was en niet vertellen waar we het kunnen vinden???? Of minstens het recept plaatsen!
Haha, jij wordt altijd gelukkig van lekker eten geloof ik!!!!

 

Een reactie posten

<< Home