In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, september 08, 2008

Verkiezingen

De verkiezingen hier zitten er weer aan te komen en daar merken we ook hier in het dorp wat van. Behalve de plakaten die overal aangeplakt worden en de borden die overal staan, bleek er ook een kleine bijeenkomst gehouden te worden.

En daarvoor werd uitgenodigd Paul en heel uitdrukkelijk ook Petra! ("huh" dacht ik nog toen ik dat hoorde, maar vermoedde dat het wel prettig was als er ook wat vrouwen zouden zijn).
Het was een bijeenkomst van de ÖVP met de vraag of we een beetje actief zieltjes wilden proberen te winnen, maar tegelijkertijd konden we dus met het ÖVP kader in discussie. En niet de minste was gekomen... de heer Franz Hörl, naast burgemeester van Gerlos tevens de afgevaardigde van Tirol in het nationale parlement!
Ondanks het feit dat wij niet stemgerechtigd zijn, heb ik wel degelijk een mening over het een en ander en mijn kritische vraag hoe de ÖVP met alle verkiezingsbeloftes die her en der rondgestrooid worden ervoor gaat zorgen dat de staatsschuld tot een aanvaardbaar niveau teruggebracht gaat worden, oogste volgens mij aardig wat bewondering. Laat ik het zo zeggen, meneer Hörl heeft me wel drie keer de hand geschud :) waar de andere aanwezigen het met een minnelijke 1x moesten doen.
Ook even m´n visitekaartje afgegeven aan de ÖVP afgevaardigde uit Kirchberg, tja je weet nooit of hij ooit nog eens klant gaat worden natuurlijk.

Moet zeggen dat ik het wel een beetje griezelig vond, ik werd door Fritz Wallner voorgesteld als z´n rechterhand bij het opzetten van de ondernemersgroep en daarvoor echt even speciaal naar voren gehaald. Daarom wilde hij me er dus bij hebben!
Verder ook nog even goed kunnen helpen doordat Paul en ik pas bij mekaar hebben gezocht welke ondernemers er allemaal zijn die we kunnen uitnodigen voor deze groep. Dat blijken er in Brixen om en nabij 62 te zijn, een heel respectabel aantal voor zo´n klein dorpje. Ook weer goed voor ons natuurlijk dat we erbij zijn geweest, je kan als ondernemer je gezicht nooit genoeg laten zien. Helaas denken veel andere ondernemers uit het dorp daar anders over, die vinden het tijdsverspilling.
Zeker nog nooit van netwerken gehoord en hoe vreselijk belangrijk dat is. Je bedrijf hoeft er niet meteen groter van te worden, maar je bekendheid wordt het wel en met bekendheid hou je je onderneming overeind. Per slot van rekening kunnen je klanten je nooit vinden als ze niet eens weten dat je bestaat! (wat bij een aantal ondernemers in dit dorp gewoon het geval is)

Het was me een interessant uurtje moet ik zeggen, veel politieke nietszeggerij, zwartmakerij van de tegenpartij, maar tussendoor toch ook een aantal interessante dingen gehoord. Ik blijf wat dat betreft toch altijd geïnteresseerd in de politiek, per slot van rekening zijn dit de mensen die ons vertegenwoordigen en die ervoor zorgen dat er belangrijke zaken gebeuren (of juist niet) en ik vind het altijd heel prettig om daar een beetje bij betrokken te zijn.