In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, augustus 15, 2008

kleine bezoekers, bbq en regen

De afgelopen tijd worden wij in onze kelder bezocht door allerlei kleine beestjes.
Het legio aan oorwurmen, spinnen (groot en heel klein) en zo nu en dan een pissenbed is flink te noemen.
Maar zo nu en dan komt er een bijzondere kleine bezoeker voorbij.

Zo werd ik een poosje geleden verrast door deze kleine hagedis die via het raam naar binnen was gekomen.

Ik heb ´m toen heel voorzichtig naar buiten geleid.
Twee dagen later liep het beestje heel vrolijk in de kelder rond te stappen. Toen heb ik ´m iets minder voorzichtig opgepakt en in de tuin gezet. Sindsdien hebben we ´m niet meer gezien.

Nu hebben we sinds een paar dagen bezoek van een kleine woelmuis.

Hendrik Knabbernoot de 3e (roepnaam Knabber) heeft zich gevestigd in de betonnen schacht voor ons kelderraam.
De kinderen geven elke dag iets te eten aan het beestje. Een stukje komkommer, een stuk appel, een abrikoos, rozijntjes, noten... Met als gevolg dat Knabber zich hier prima thuisvoelt en zo nu en dan ook z´n neusje laat zien om te kijken of er alweer iets lekkers te vinden is. Erg leuk, hoewel we natuurlijk hopen dat hij niet zo hard gaat graven dat we straks met huis en al verzakken ;-)

Gisteren was het (in tegenstelling tot vandaag) prachtig zonnig weer. Natuurlijk hebben we daar gebruik van gemaakt, dus er moest gebbq-d worden.



Vanzelfsprekend moesten we ook even met z´n allen een beetje gek op de foto! Je moet maar plezier hebben met z´n allen!



Na het eten klommen de kinderen ook nog even gezellig samen op de touwladder, waar ik natuurlijk ook meteen weer een foto van moest maken.


Zo tegen half negen begon het te betrekken en zijn we weer naar binnen gegaan.

Vanochtend begon voor mij al vroeg, ik was klaarwakker en ben dus tegen zes uur maar uit bed gegaan en heb genoten van de finale turnen van de dames bij de olympische spelen. Daarna nog de nodige sport gezien en daar het vandaag al de hele dag regent, lekker rustig aan gedaan.

De kinderen hebben al heerlijk met de playmobil en de wii gespeeld, terwijl Paul en ik ons op het maken van een nieuwe lijst voor de brixner ondernemers hebben gestort. Echt zo´n klusje waar je bij mooi weer echt geen zin in hebt, maar wat op een dag als deze een fijne afwisseling is.
Ook de wassen staan weer te draaien en verder zijn we gewoon lekker een beetje lui.
Op je vrije dag moet je natuurlijk ook niet te hard werken, per slot van rekening is voor de rest iedereen die niet in de horeca o.i.d. werkt vrij!

2 Comments:

At 19 augustus, 2008 09:52, Anonymous Anoniem zei....

Bij ons zie ik meestal hagedisjes zonder staart lopen..... Die groeit gelukkig weer aan. De restjes woelmuis, spitsmuis, molletjes, blindschleich ed vind ik minder geslaagd! Maar dat hoort nu eenmaal bij katten. In de ruime omgeving hebben ze echter geen last meer van muizen enz. Is weer een voordeel, haha.

 
At 19 augustus, 2008 20:34, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Ik volg al jaren het lief en leed van jou en je familie in Brixen. Zelf kom ik jaarlijks met de krokus in Brixen. De eerste jaren in de Brixnerwirt daarna bij Pfistererbauer bij jou om de hoek. Nu ben ik heel nieuwsgierig hoe het met de tunnel en de lift naar Westendorf staat. Zou jij niet een paar foto's kunnen maken?

m.vr.gr. Eddo
PS Wel regelmatig blijven schrijven he.

 

Een reactie posten

<< Home