In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, juli 16, 2008

Sabine´s verjaardag

Dinsdag 15.07.2008 is onze dochter alweer 11 jaar geworden. Tjonge, wat vliegt de tijd. Kan me haar nog voorstellen als dat kleine frummeltje dat net uit de buik op m´n buik gelegd was...

Maar goed, reden tot feest dus!
De ochtend al goed begonnen door haar een yoghurt met vruchten als ontbijtje te bezorgen.

De meegeleverde croissants hoefde ze niet, dus die hebben wij dan maar opgegeten :)
Er was als verrassing een mooie kaart van opa Dirk en oma Ria gekomen, een prachtige armband van opa Nanno en oma Gonnie en van ons kreeg ze (totaal onverwacht, want ze had gezegd dat ze behalve een gezellig dagje samen niets hoefde) een hondenspelletje voor haar Nintendo DS.

Toen zijn Paul en ik snel aan het werk gegaan, de klanten hebben nu eenmaal weinig boodschap aan de verjaardag van je dochter. Ik had gelukkig niet veel liggen, dus kon snel ook weer naar de keuken om de gewenste kersentaart te maken.
Gewoon een simpele plaatkoek met kersen, bestrooid met poedersuiker. Vind ze heerlijk dus wat wil je nog meer.
Helaas lag er ook weer een aardige stapel huishoudwerk dus dat heb ik tussendoor ook nog zoveel mogelijk proberen te doen. Tussen de middag aten we op verzoek een groentensoepje met brood.

Daarna werd het pas echt leuk, Paul had z´n middag vrij gehouden zodat we met z´n vieren iets konden gaan doen. Daar het geen stralend zonnig weer was, zijn we naar het pretparkje Familienland in het Pillerseetal gereden. Sabine had het daar vorige keer met onze vrienden ontzettend naar haar zin gehad en wilde er best nog een keer heen. We zijn weer heerlijk in allerlei attracties geweest, hebben ijsjes gegeten, limonade gedronken en natuurlijk mochten de kinderen ook nog wat te snoepen. Tegen half vijf zijn we weer naar huis gereden om inkopen te doen voor de fondue die onze dame zich voor haar verjaardag gewenst had.
Lekker buiten in de tuin gefondued, Sabine heeft zich helemaal te barsten gegeten en heeft zich daarna weer op haar spelletje gestort terwijl Joris aan het rondfietsen was.

Uiteindelijk tegen een uur of acht naar binnen gegaan, we vonden het zo zonder de zon toch een beetje frisjes worden. Nog heel gezellig met z´n allen een kop thee gedronken en een stuk koek gegeten en zo tegen negen uur vond ik het hoog tijd voor de kinderen om in hun bed te gaan liggen. Meteen slapen hoefde niet, maar ik ken mijn koters.... die hebben net zoveel slaap nodig als hun moeder.