In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, februari 10, 2009

mijn deel van het buro zie je tenminste weer!

Mensen, wat kun je in anderhalve week tijd toch een hoop papier op je buro verzamelen. Mijn deel van het buro was vrijwel niet meer zichtbaar zoveel uitzoekspul had ik liggen.
Ik ben om kwart voor negen begonnen met het ordenen van alle spullen en met een half uurtje pauze voor het eten (en stofzuigen en dweilen) en nog eens 3 kwartier voor het strijken ben ik net klaar met de ordening.

De administratie van januari is naar de boekhouder, de rekeningen zijn betaald en alles zit weer in de juiste mappen. Natuurlijk ligt er ondertussen ook weer nieuw spul dat nog verwerkt moet worden, maar het grootste deel van de achterstand heb ik ingelopen. Nu alleen nog zorgen dat het gezeur met Telekom Austria weer opgelost wordt en natuurlijk ook nog contact opgenomen wordt met de nederlandse belastingdienst in verband met mijn aanslag over 2005. Ik vermoed waar het probleem ligt (dat ik de voorlopige teruggave nu ineens terug moet betalen), maar wil het natuurlijk wel graag even zeker weten. Ik ga natuurlijk niets betalen dat niet echt nodig is.

Sabine heeft het er vandaag geweldig van genomen, die heeft de hele ochtend lekker in bed liggen lezen. Ze had geen zin om er uit te gaan en gelijk heeft ze natuurlijk.
Joris was er zoals altijd wel op tijd uit en vond het de hele dag niet eerlijk dat we geen tijd voor hem hadden, maar ja het kan niet altijd feest zijn zoals de afgelopen dagen.
Vanmiddag hebben de kinderen lekker buiten gespeeld ondanks het feit dat de sneeuw erg nat is door de dooi.

Paul is zoals gewoonlijk alweer de hele dag onderweg. Van de ene klant naar de andere en ondertussen ook nog naar de bouw waar z´n vader en Gerard alweer aan het klussen zijn. Hartstikke lief, alleen wel eens lastig als er dan aan alle kanten aan je getrokken wordt.

Ik ga mij zodadelijk maar weer eens verder nuttig maken met nog een berg strijk en dan natuurlijk het avondeten. Vanavond tosti´s of wentelteefjes al naar gelang de trek van de verschillende personen. Joris staat al op de lijst voor tosti en Paul voor wentelteefje, nu nog even kijken wat Sabine en ik gaan nemen :)