In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, februari 11, 2009

Server

Dachten we gisteravond rustig tijd te hebben om het een en ander te doen, blijkt ineens dat de server op de camping niet meer draait.
Ik er om half zes snel heen en kom tot de conclusie (met een gemeen lachende collega (haal er toch eens een expert bij, dat zeg ik al jaren tegen jullie) voor mijn neus) dat de server gewoon helemaal niets meer doet!
Dus Paul opgehaald en samen nog even gekeken, tja ding doet niks terwijl alle kabels er wel inzitten. Mee naar huis genomen en hard aan de slag om te kijken wat er nu niet goed loopt. Om te beginnen snel een kopie gemaakt van de harde schijf, want om nu het hele programma kwijt te raken, lijkt ons ook iets teveel van het verkeerde.
Ding weer in mekaar gezet en wonder boven wonder ging het weer. Terug naar de camping en rond kwart voor negen liep alles weer. Tja het is maar hoe je je avond wilt/moet besteden....

Vanochtend was het voor Paul ook alweer vroeg dag, hij moest voor half acht een computer bij een klant afleveren, want dat ding was weer hard nodig in het buro. En daar van het een altijd het ander komt, was ook deze dag weer snel voorbij.

De kinderen zouden met oma gaan skiën, maar omdat er teveel sneeuw viel, werd van dat plan afgezien. Ach, vonden de kids niet erg, die hebben toen met oma afgesproken dat ze dan gezellig naar de camping zouden komen om daar spelletjes te doen enzovoorts.
Opa kwam de stroop bij mij ophalen, want er moesten pannenkoeken gegeten worden. Paul heeft nog 2 pizza´s bij Massimo kunnen scoren voor ons (echt bijzonder, want hij was eigenlijk niet open, was alleen de voorbereidingen voor de avond aan het doen...) zodat wij ook iets lekkers hadden :)

Ook de middag was weer snel voorbij, Paul weer bij allerlei klanten en ik thuis bezig. Weer heel ander werk dan gisteren voor mij tenminste. Laptop geïnstalleerd (een deel ervan tenminste, het volgende deel heeft Paul weer gedaan toen hij weer thuis was), nog wat emailverkeer gehad met Rainer, onze keukenman, die voor het maartnummer van de Unter Uns een stukje aan moet leveren. Daar ik dat een beetje coördineer, had ik hem dus maar even gevraagd of hij al iets had.
Verder sites op het internet gezocht met informatie in het duits over veilig internetten en dat soort zaken. Daar wil ik stukken uit gaan samenstellen voor in ons dorpskrantje, dan kunnen we maandelijks de tips van Computer Total gaan uitbrengen.

Nog even gezellig samen naar de camping om een klant op weg te helpen en daarna nog naar 1 van de vakantiehuisjes waar we een dagklant hebben zitten die niet in het internet kon komen. Ben je ruim een half uur bezig voor zo´n stom dagabo´tje.... maar goed, goede service hoort er ook bij ook al levert dat dan weer vrijwel niets op. Misschien kent hij andere mensen die ook een huisje huren en die dan ook een dag- of een weekabonnement nemen bij ons.

Daarna snel naar huis en met de kinderen een lekker pita-broodje gegeten. Sabine en Paul hadden er shoarma in, Joris en ik hadden geruld gehakt met ui. Natuurlijk overal flink knoflooksaus over, dus we stinken weer lekker, haha!

Paul is toen weer de kelder ingedoken om te gaan werken, terwijl ik de kinderen aan hun huiswerk heb gezet. Tja, helaas ook in de vakantie moet er nog huiswerk gedaan worden. Als ze er elke dag een half uurtje tot een uur de tijd voor nemen dan komt dat allemaal prima voor elkaar.

Tot zover vandaag, morgen meer!