In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, februari 15, 2010

Weer thuis

Zo, we zijn weer thuis.
Zaterdag eerst afscheid genomen van de familie in de Wieringermeer, daarna door naar onze vrienden in Purmerend. Daar heel gezellig gekletst en wii spelletjes gedaan, waarna we richting Den Haag vertrokken om mijn ouders op te zoeken.
Natuurlijk zijn we naar ons favoriete turkse restaurant geweest HARPUT (in de Theresiastraat), waar Ramasan na vijf jaar afwezigheid van ons nog steeds wist dat Paul als toetje baklava met ijs en slagroom wil.
Met hem ook leuk en in vogelvlucht bijgepraat, waarna we zo´n 3 tot 4 liter knoflooksaus en een doosje vol met baklava meekregen. Het blijft een lieverd.
Zondagochtend rustig ontbeten, even naar het strand geweest, waar Joris een "scheermesje" vond met het weekdier er nog in.

Natuurlijk super om even te spelen. Op de foto´s helaas niet te zien, maar ook op het strand lag sneeuw!

Daarna een verrassingsbezoek naar Sleeuwijk gemaakt om mijn oma te bezoeken. Onderweg hadden we al even gebeld, maar we wisten eigenlijk wel dat ze in de kerk zou zijn. Toen we om half 1 aankwamen, zagen we de buurman wel, maar oma was in geen velden of wegen te bekennen. Jammer van het verrassingsbezoekje, het was uit een goed hart, maar we zijn dus gewoon weer verder gereden.
Lekker rustig door Brabant en Limburg getuft, daarna door Duitsland. Via de 61 en de 5 uiteindelijk op de 8 beland. Tegen een uur of 6 waren we allemaal hartstikke moe en de wegen waren ook niet al te best door de sneeuwval, dus in plaats van de geplande rit naar huis, zijn we gewoon in een hotel net na Stuttgart gaan slapen. Wij hadden twee kamers en aan de andere gedekte ontbijttafel te zien, waren er nog 2 kamers bezet en voor de rest was het leeg.
Om een uur of 9 richting huis gaan rijden en uiteindelijk kwamen we tegen 13.00 uur thuis aan.  Het zonnetje scheen heerlijk, daar hadden we na een week grijze nederlandse wolken echt behoefte aan!

Dan heb je natuurlijk weer een hoop op te ruimen, even bijgekletst met de buurvrouw en haar de stroopkoeken overhandigd (daar is ze helemaal gek op) die we voor haar hadden meegebracht. Joris aan z´n huiswerk gezet, want die moest nog heel veel en zelf hard aan het opruimen gegaan.
Vanavond lekker simpel soep uit blik gegeten en nu zit de rest lekker een Mario spel te spelen.

We gaan vanavond op tijd naar bed, morgen moeten we natuurlijk weer om 6 uur opstaan....