In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, januari 13, 2010

Sorry als ik wat laat antwoord

We hebben het momenteel weer erg druk, dus ik lees m´n mail vaak maar 2 keer in de week.
Remko, ik heb geen idee waar je een DVD van Upps die Pannenshow kunt krijgen, maar als je er even op googled dan vind je waarschijnlijk wel wat. Misschien even zoeken bij Amazon.de?

Alhoewel het op m´n werk op dit moment niet erg druk is, ben ik er natuurlijk wel vrijwel de hele dag aanwezig en moet daarom de andere, belangrijke bezigheden (kinderen met huiswerk helpen, huishouden doen, administratie enz.enz.) er om heen zien te doen.
Tussen de middag heb ik nu twee uur vrij in plaats van 1 uur, maar dat betekent niet dat ik meer tijd heb. Het betekent wel dat ik tussen de middag weer lekker kan koken en dat we dan dus warm eten. Precies genoeg tijd om te bedenken wat we gaan eten, het idee uit te voeren, snel te eten en dan is het alweer tijd om te gaan.

Over dinsdagavond had ik nog niets geschreven, helaas geen tijd meer. In de Papalapub trad de nederlandse entertainer (zanger kun je hem niet noemen, zo kan iedereen zingen die toon kan houden) Starkoo op.


De man had ontzettend veel pech, want er waren maar een mannetje of dertig. Hij geeft best een leuke show weg, alhoewel ik niet al z´n nummers even goed gelukt vind (hij zingt allemaal covers met een snelle beat eronder). We (de skilerarengroep) hebben erg veel lol gehad en ik heb nog het hardst gelachen om collega Jordy die aan Starkoo ging vertellen dat hij hem een goede entertainer vindt, maar dat hij zich afvraagt wanneer Starkoo gaat leren zingen...... Paul en ik kwamen niet meer bij toen Jordy dat vertelde.
´s Avonds traden de Styroler op en toen was de tent wel vol.... tja daar komen ook de originele Brixners voor, Starkoo kennen ze hier natuurlijk niet en ook de aanwezige nederlanders hadden nog nooit van hem gehoord. (wij zijn trouwens niet naar de styroler geweest, we zijn braaf op tijd ons bedje in gedoken)

Joris is het vandaag gelukt om de punt van z´n vulpen te breken, dus daar moest een nieuwe voor komen. Het is wat met die kinderen, ze kosten bakken vol met geld...

Ik heb trouwens gisteravond de eerste versie van Brixntoiarisch kredt & gessn gekregen. Alle vertalers moeten het boekje na gaan lezen om te kijken of er echt geen fouten meer in staan. Ik heb drie weken gekregen om het af te krijgen.
Vandaag heb ik er geen tijd meer voor, ik moest nog het nodige aan achterstallig vertaalwerk doen, maar morgen ga ik er maar eens mee beginnen. Eigenlijk wil ik het na het weekeinde af hebben...