In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, maart 25, 2012

Lang zal ik leven!

lang zal ik leven,
lang zal ik leven,
in het ziekenhuis
in het zieeeeekeeeeenhuis
in het zieeeeekeeeeenhuis

Tja, zo had ik m´n 43e verjaardag niet voorgesteld. Zoals ik al geschreven had, ben ik dus geopereerd aan een fistelgang. Nu zit er natuurlijk nog een open wond en die verzorg ik braaf zoals de dokter heeft voorgeschreven.
Gisterochtend kwam ik uit bed en het bloedde uit de wond. Voor de zekerheid de huisarts gebeld en even langs gegaan. Het zag er naar uit dat de bloeding weer vrijwel gestopt was, dus met een stapel verbandgaas naar huis gegaan en netjes op m´n buik gaan liggen.
Een paar minuten later begon het ineens heel hard te bloeden, ik had ontzettend veel pijn en voelde me erg slecht. Huisarts weer gebeld en die heeft de ambulance opgeroepen.
Fijn op m´n buik liggend naar St. Johann vervoerd en toevallig had de dokter die me had geopereerd dienst.

Er is waarschijnlijk ergens naast de wond een ader gesprongen en dat zorgt ervoor dat het zooitje bloed. De bloeding is gelukkig niet meer zo erg, maar voor de zekerheid moest ik natuurlijk wel blijven. Ik mag nog steeds niets anders doen dan liggen en dat is nogal frustrerend als je lijf het verder gewoon doet.

Daar vandaag natuurlijk de zomertijd inging, die door die walgelijke figuur is bedacht, mocht ik na een slechte nacht slaap (de buurvrouw zaagt ´s nachts hele oerwouden om) fijn om 6 uur nieuwe tijd wakker worden, zodat de zuster bloed af kon nemen. De buurvrouw van de overkant heeft toen happy birthday voor me gezongen en daar ik gisteren iedereen al ruimschoots op de hoogte had gesteld dat ik vandaag jarig ben, heeft ook vrijwel iedereen me gefeliciteerd. Altijd leuk.
Van het ziekenhuis kreeg ik ook een stuk cake met zo´n marsepein plakaat erbij met "Alles Gute zum Geburtstag" erop en even later kwamen Paul en de kinderen met een door de kinderen gemaakt appelcake. Paul is nog speciaal naar huis gereden om m´n laptop op te halen, zodat ik ook nog contact met de buitenwereld kan hebben en lekker wat in het internet kan rondspelen.

De buurvrouw dacht al dat ik de laptop als verjaardagskado gekregen had ;-) Hihi, het zal toch wat zijn. Maar zo langzamerhand is m´n mobieltje aan vervanging toe, hij begint zo langzamerhand uit elkaar te vallen, dat gaat dus mijn verjaardagskado worden.

Dat was  het nieuws vanaf de afdeling chirurgie van het ziekenhuis in Sankt Johann in Tirol!

1 Comments:

At 26 maart, 2012 13:38, Anonymous Anoniem zei....

Gefeliciteerd Petra,

En strekte daar tussen de lappen in het ziekenhuis. Misschien toch een iPad op je verjaardagslijstje ;-)

Volgens mij is het bij jullie net als bij ons weer om thuis in de tuin/balkon aan te sterken.

Groet,

Peter

PS Is je dochter aangenomen voor haar opleiding?

 

Een reactie posten

<< Home