In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, april 12, 2013

Tuinvoorbereidingen zijn klaar

Ondertussen hebben we ook de laatste laag aarde gehaald en over de bakken verspreid. Toen de vierkanten afgemeten en met touw afgetimmerd.
Het hele principe van het square foot gardening draait nu eenmaal om deze vierkanten (squar foot).

 
Helemaal klaar om beplant te worden! Dat gaan we waarschijnlijk dit weekend doen, want dan is er weer lekker weer voorspeld.
 
 
Een plantschema heb ik ondertussen ook samengesteld, misschien dat ik toch nog wat ga omgooien, maar dat zien we dan wel weer.
 
Dit is het in ieder geval voorlopig geworden:
 
Bak 1
 Bak 2
 
In de loop van de tijd gaan de vroege varianten ingeruild worden voor latere varianten. We hebben namelijk ook nog late sla, boerenkool, andijvie en die moeten natuurlijk ook een plekje krijgen.
 
Volgens deze manier van tuinieren, kun je het hele jaar door steeds nieuwe zaken planten als je de oude gebruikt, waardoor je een continue oogst hebt.
 
Ik ben echt superbenieuwd!


3 Comments:

At 12 april, 2013 16:49, Anonymous Anoniem zei....

De skischool weer overleefd? Wij begonnen ons al zorgen te maken. Ik mis wel de tuinkers ;-)

Groet,

Peter

 
At 12 april, 2013 21:09, Anonymous Jolanda (rotterdam) zei....

ik zie dat je ook aardbeien in de bak wil doen, persoonlijk zou ik dat in potten zetten op het terras... en waarom? het overwoekerd anders teveel de andere dingen in je bak.

Aardbeienplanten is net onkruid!!

 
At 13 april, 2013 13:08, Blogger Petra zei....

hallo Peter!

Ja hoor, dat is geen enkel probleem :)

De tuinkers hebben we al opgegeten, haha!

LG, Petra

 

Een reactie posten

<< Home