In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, november 09, 2004

Redenen om te emigreren

1 van de redenen waarom wij naar Oostenrijk willen, is het klimaat hier in NL. Zomers die maar niet echt warm willen worden (op een enkele uitzondering na), winters die eerder druilerig dan lekker koud genoemd kunnen worden.

Nu op 9 november is het me toch lekker koud buiten (4,5 °C) met een zonnetje erbij! Het lijkt wel of zelfs de weergoden proberen om ons tegen te houden

En hoewel ik dacht dat ik door het opruimen van het huis me prettiger zou gaan voelen, heb ik juist het gevoel dat het mijn huis niet meer is. Heel maf is dat. Het enige dat anders is, zijn de bergen spullen die er gewoon niet meer liggen (waar ik met schoonmaken trouwens wel heel blij mee ben).
Misschien ook al een soort onthechtingsproces dat begonnen is?