In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, april 03, 2005

afwachten, home cinema set en chinees

Tja, het wachten is alweer begonnen en ik moet zeggen, het duurt nu al lang :(
Gelukkig weten we morgenavond meer en ik hoop dat ik tegen die tijd iets positiefs te melden heb.

Gisteren zijn we op stap geweest.
Eerst zijn Paul, Joris en ik naar Den Helder gegaan om een passend kado te zoeken voor het 40 jarig huwelijk van Paul z'n ouders. Een home cinema set moest het worden. Nu interesseren dat soort zaken mij in het geheel niet, dus ik had ook geen flauw benul wat ik erbij moest bedenken.
Het blijkt een combinatie te zijn van een cd-speler, dvd-speler, tuner, mp3 speler, foto-cd speler en ik ben vast nog wel iets vergeten. Daarbij zitten dan 5 kleine geluidsboxjes en 1 grote voor de bastonen.
Erg leuk om de informatie erover bij mekaar te sprokkelen en dan ook nog eens zo'n ding met alle gewenste funcionaliteiten, een aardig uiterlijk en een aardige prijs te zoeken en natuurlijk te vinden. Het was een flinke doos met al die spullen erin en Paul z'n ouders zijn er erg blij mee.

Om onze zoektocht te veraangenamen, hebben we uit nostalgische overwegingen ook nog plaatsgenomen in het restaurant van V&D. Het is echt precies nog zo'n zelfde winkel als het in de jaren 70 en 80 al was. Het lijkt zelfs wel alsof het assortiment nog hetzelfde is (maar dat kan natuurlijk niet), alhoewel de produktgroepen waarschijnlijk niet veel zullen verschillen. Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die roepen dat V&D door die inflexibiliteit er nooit meer bovenop gaat komen.
Maar, daar had ik het eigenlijk niet over. Het restaurant.....tja al jaren La Place en al jaaaaren diezelfde appeltaart met een berg noten erop. Ik kon het niet weerstaan en zat dus tegen half twaalf aan zo'n heerlijk stuk taart.
Ook Paul z'n ham-kaascroissant kon de toets der kritiek doorstaan en Joris zat heerlijk te smullen van een groot glas versgeperst fruitsap (hij wilde geen taart).

Op de markt nog 2 dozen aardbeien gekocht, die we vandaag op hebben gesmuld met de van pasen overgebleven matzes (en los natuurlijk) en nog een flinke zak mandarijntjes. Fruit gaat bij ons altijd hard dus dat mocht weer aangevuld worden.
Voor Joris een paar nieuwe schoenen aangeschaft en die kon hij gisteravond weer mooi bij z'n lederhose dragen, die hij weer aan mocht omdat het feest was.

We zijn gisteravond met de familie wezen wokken bij onze dorpschinees.
De meesten hadden dit nog nooit gedaan, maar vonden het zonder uitzondering zeer geslaagd. Zelfs m'n schoonmoeder en oma durfden dingen te proberen die ze nog nooit hadden gegeten. Simpelweg omdat ze, als ze het niet lekker vonden, net zo snel weer iets konden halen wat ze wel lekker vinden. Hierdoor hebben ook zij weer zaken ontdekt die ze heerlijk vinden.
Helaas moest ik om half negen met Joris naar huis. Hij was te moe om nog op het toetje te wachten. Hij was per slot van rekening al een kleine 2 uur klaar met eten, dus dan kun je niet verwachten dat hij het nog tot half 10 trekt.

Vandaag zijn Paul en Joris samen lekker gaan zwemmen en ik ben naar de spirituele beurs geweest hier in het dorp. Het zwemmen was erg leuk en ik heb me ook goed vermaakt op de beurs. Helaas was er niemand die behandelingen gaf met tibetaanse klankschalen, want dat had ik graag een keer gewild. Wel wilden ze me graag zo'n schaal verkopen, maar dat vond ik nu net weer iets teveel van het goede. Het voelde heel lekker, maar ja, de vraag is of je er thuis echt nog wat mee gaat doen of dat het 1 van de zaken wordt die maar stof staan te vangen.

Nu ga ik dan maar weer verder met wachten :), maar dan wel lekker buiten in het zonnetje.

Hopelijk kan ik morgenavond goed nieuws op de blog zetten.

1 Comments:

At 04 april, 2005 09:01, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Ik lees al een tijdje je blog, die ik ontdekt heb via je bijdrages op het forum. Vooral de stukjes over de plaatsen in de omgeving. Ik heb namelijk jaren in Den Helder en Anna Paulowna gewoond en kom nog vaak in 't Zand. Ik leef erg met je mee tijdens de bezoeken aan je huis. Hopelijk ben je het snel kwijt. Succes!
;-) Cath.

 

Een reactie posten

<< Home