In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, augustus 16, 2005

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat

Er lagen ooit 5 tennisbanen, maar nu is het 1 zwembad!

Jongens wat een natte geit zeg, ongelooflijk, maar we slaan ons er dapper doorheen.
Vanochtend ging het alweer een stuk beter met me en om nu te zeggen dat ik veel zin had om door de stromende regen naar de dokter te lopen.....nee.
Ik kan nu gelukkig weer normaal eten zonder dat m'n maag daar tegen te keer gaat, dus dan komt het met m'n darmen straks ook wel weer goed. Daar ben ik allemaal erg blij mee, want ik eet nu eenmaal graag normaal en niet alleen maar droog brood of rijstepap aangemaakt met water in plaats van melk.

Vandaag alweer wat was en strijkwerk weggewerkt en ook een tijd lekker zitten msn-en. Was wel weer erg leuk om wat mensen te spreken moet ik zeggen.
Paul werd vandaag door de meneer in de kluszaak (Kaufmann) gevraagd of we weer op de camping waren, maar toen hij vertelde dat we nu echt in Brixen wonen veranderde de man helemaal en werd nog vriendelijker dan normaal. Paul kreeg zelfs een hand toen hij de winkel verliet en dat was nog nooit eerder gebeurt! Echt wel leuk.
De mensen zijn ook echt heel enthousiast als je vertelt dat je in Brixen bent komen wonen omdat je het hier zo mooi vindt en dat je vindt dat de mensen hier zo vriendelijk zijn. Erg leuk en je voelt je ook echt welkom.

Leuke anekdote om te vertellen is misschien ook wel het volgende:
Wij hebben nu zo'n huistelefoon in huis (in prachtig jaren 70 bruin) en Joris loopt daarmee elke dag minstens 5 keer naar Koen (collega van Paul) te bellen.
"Koen, ben je thuis" vervolgens met een diepe stem "Nee, ik ben er niet" en dan is Koen volgens Joris hardlopen of naar kantoor, of verzin maar iets. Echt prachtig en hij heeft echt hele gesprekken met dat ding. Het enige wat een beetje maf is (voor ons dan) is dat natuurlijk alle buren gezellig mee kunnen luisteren, maar ja, moet kunnen.

Foto's van het huis hebben we ook nog niet gemaakt. Ik zal Paul eens peilen of we dat vanavond of morgen eens kunnen doen. Dan kunnen we die binnenkort ook eens hier op de site zetten.