In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, november 26, 2008

Dokter Bernhard

Dokter Bernhard, u moet me zeggen
Hoe gaat het met mijn kies
Dokter Bernhard, ik kan alleen maar hopen
dat ik ´m niet verlies
Elke keer denk ik weer
Hij zit goed in mijn mond
Dokter Bernhard, help me
en hou mijn kies gezond

refr.:
Zeg me alleen de waarheid maar
Is hij nu niet meer in gevaar
Dokter, ik ben zo bang
Al m'n eten deed ik altijd met hem
Al m'n eten is niets meer zonder hem
Alles eten wil ik, dus hou hem bij mij
Oh, ik gebruik hem
Ik heb hem zo nodig bij het eten

(en dan komt de dokter)
Maakt u zich niet zoveel zorgen
Net keek ik nog naar hem
Het is een kleinigheidje, heus
dat beloof ik u met klem

(ik)
Maar vanmiddag was er niets
er is niets dat hij niet lust

(dokter)
D'r is ook niets bijzonders nu
Maar 't is beter dat ik boor

refr.

Boren....
Nee, nee, nee!

---
Kleine variatie zoals jullie zien op het zeer bekende nummer.
Vandaag waren wij voor de eerste keer bij onze nieuwe tandarts in Kitzbühel.
Het is een praktijk van de familie Bernhard en Barbara Kleinlercher.
Tjonge jonge wat een verschil met dokter Hein uit Brixen zeg. Heel vriendelijk, ze hebben de tijd voor je en je wordt er gewoon menselijk behandeld in plaats van als een nummer.

Helaas hadden zowel Sabine als ik een gaatje (oh man wat deed dat uitboren toch pijn en ik had echt nergens last van voordat ik bij de tandarts was) en Paul heeft een zeer uitgebreide tandsteenbehandeling moeten ondergaan. Dat laatste kost trouwens een bak centen, poeh, dat wordt niet vergoed. Maar nu heeft hij wel een prachtig stralend gebit, zo mooi heb ik het bij hem nog nooit gezien.
En Joris...tja die opschepper was hartstikke bang om naar binnen te gaan, maar had een prima gebit en heeft dat ook minstens 100 maal rondgeroepen.

Wij zijn blij met deze tandarts dus er wordt nu niet meer van praktijk gewisseld.