In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, november 27, 2008

Eten

Het wordt tijd om het weer eens over eten te hebben. Per slot van rekening ben ik er dol op en is het op mijn logje veel te lang in de bouwverdrukking geweest.

Vanochtend, na het doen van de was, de stofzuig, de dweil, de administratie en de vertalingen, werd het tegen 11 uur tijd om eens aan het eten te gaan denken.
Eergisteren had ik op een site een recept gezien voor een aardappel-spinazierol en die vond ik er absoluut niet verkeerd uitzien. Aldus aan de slag om dit te maken.
Aardappelen in z´n geheel koken, vervolgens prakken, meel, ei, zout er doorheen tot er een fatsoenlijk deeg ontstaat. Vervolgens op een theedoek uitstrijken die voor dit doel met bloem bestrooid is.
Hierop smeer je dan een mengsel uit van met knoflook gebakken spinazie (knoflook alleen pletten en na het bakken eruit halen), ei, nootmuskaat, zout, parmezaanse kaas.
Geheel oprollen, in de theedoek houden en hierin nog eens 30 minuten zachtjes laten koken.

Dan had ik nog een stuk kalkoen over van gisteren. Deze gevuld met gedroogde tomaatjes op olie, knoflook en verse basilicum. Zout en flink peper erop en zachtjes net gaar bakken. Dan nog even bestrooien met italiaanse kruiden en het vlees kort laten rusten.

Nog even een klont boter zachtjes bruin laten worden en dit gebruiken als jus over de aardappel-spinazierol.

Het ziet er feestelijk uit, smaakt ook nog eens superfeestelijk en met een kleine salade erbij een goedkoop feestmaal. Ik was voor z´n vieren ca. € 6,50 kwijt. Daarvoor kun je in een restaurant niet eten :)

Zodadelijk ga ik naar het oudergesprek bij Joris op school, kan me niet voorstellen dat ik veel nieuws hoor, maar je weet maar nooit. Ik wil in ieder geval even weten hoe ze Joris zijn problemen met lezen oppakt, want ik merk thuis nog niet dat het beter gaat of dat hij ander huiswerk heeft.

1 Comments:

At 29 november, 2008 15:47, Anonymous Anoniem zei....

Klinkt heerlijk! Grappig, hier wordt veel met Kartoffelteig gemaakt, in NL kennen we dat echt niet. Maar het is heel lekker!

gr Ineke

 

Een reactie posten

<< Home