In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, december 03, 2008

Winters landschap

Ik lees in de berichten van mijn dagelijkse mailgroep dat er dit jaar in NL ook sneeuw valt! Superleuk natuurlijk. Het enige dat daar naar mijn mening ernstig ontbreekt, zijn de bergen!
Graag verwijs ik iedereen die het nog niet wist naar de pagina van de camping met daarop de bestuurbare webcam. Het ziet er weer prachtig uit met dat witte laagje poeder overal.
We hadden de hoop met een dik pak nieuwe sneeuw wakker te worden, want de vlokken zagen er vannacht veelbelovend uit. Helaas is het blijven steken op een kleine 10 cm. Bijna de moeite van het vermelden niet, aan de andere kant zijn de plaatjes nu ook weer een stuk mooier.

Verder het laatste nieuws van het bouwfront. De ramen komen op 10 december binnen bij onze leverancier (voor de nieuwsgierigen: Wildbacher en Kofler, zit in dat pand naast Schmiedhäusl (met die bierton ervoor)) en gaan dan ca. de 13e geplaatst worden. Wat voor ons betekent dat we op moeten schieten. De raamopeningen moeten namelijk nog enigszins worden afgewerkt, waardoor de isolatie dan beter schijnt te zijn.
Helaas hebben we geen idee wanneer we dat moeten doen. We hebben op dit moment namelijk 7 pc´s en 2 laptops van klanten staan die verwerkt moeten worden. Paul rijdt van hot naar her om problemen op te lossen, pc´s af te leveren en op te halen en ik probeer het hier thuis allemaal zo´n beetje te regelen.

Gisteren kreeg ik een mail van het tourismusverband Hohe Salve. Ze zijn hun pagina aan het omzetten en zoeken nog een aanbod voor de vertalingen..... De mail van mij met de vraag om iets meer informatie dan dat is de deur uit dus ik hoop dat ik daar vandaag een antwoord op krijg. Ze werken vermoedelijk met hetzelfde systeem als de Kitzbüheler Alpen, wat zou betekenen dat ik geen inwerktijd heb en meteen ingezet kan worden.
Zodadelijk is het weer tijd om me aan de maandelijkse klus te zetten om alles netjes te ordenen voor de boekhouder, zodat deze weer kan zorgen dat onze zakelijke verplichtingen aan het Finanzamt afgehandeld kunnen worden.

Heb ik trouwens al verteld dat het internet van Telekom weer om te huilen is momenteel? De ene keer kom ik zo het internet op en 5 minuten later loopt er niets meer en dat de hele dag door. Ik zal blij zijn als we daarvan af zijn. In het nieuwe huis gaan wij ook gewoon via de leverancier waar we nu op de camping bij zijn aangesloten, internetten. Een stuk sneller en beter met de glasvezelkabel die daar ligt.
Ook heeft Paul gisteren bij een klant gehoord dat wij niet de enigen zijn die zoveel problemen hebben met de klantenadviseur van de Telekom. Ook bij hun heeft hij de nodige ellende verzorgd. Met als gevolg dat Paul het op kan lossen :) Vinden wij in dit geval dus niet ze heel erg, betekent voor ons weer geld in het laadje.

Dan ga ik nu maar weer eens even kijken bij m´n dochter. Die is weer ziek thuis. Gisteren is ze naar huis gestuurd nadat ze tijdens het oefenen voor het zingen in de kerk over had gegeven.