In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, juli 08, 2009

tja, wat zou jij in zo´n geval doen?

Gisteren heb ik een conversatie tussen de kinderen gevolgd toen ze het over de muffins hadden die ik gebakken had.
Joris: "Meine Mamma backt immer die leckerste Muffins"
Leonie: "Weiß ich nicht, stimmt das?"
Gabriël: "Ich glaub schon"
Joshua (had net geproefd): "Ja, du hast recht es sind die leckerste Muffins"
waarop de rest daar al smullend mee instemde.

Heee, een betere oppepper voor je ego is er niet te vinden, voorals als je bedenkt dat de kids helemaal niet door hadden dat ik mee kon luisteren.
Ook op de tweede ronde werd aangevallen, dus nu er vandaag weer twee zijn komen spelen, heb ik nog maar weer een bak muffins gemaakt. Ze staan nu in de oven en de jongens zijn al komen snuffelen :)



Ook heb ik vandaag de jaarbalans naar de bankman opgestuurd en weer wat rekeningen de deur uit gedaan, kost toch altijd weer aardig wat tijd.
De electriciteitsstanden doorgegeven aan de Tiwag zodat de stroom van het oude huis op de eigenaar over wordt geschreven (mochten wij regelen, fijn hè).

Sabine gaat in de zomervakantie lekker een weekje op kinderkamp, coaching kamp heet het. Daar hebben ze ´s ochtends gezamenlijk steeds bewegingsoefeningen en training in retoriek en communicatie. ´s Middags kunnen ze dan kiezen uit een uitgebreid vrijetijds aanbod. Vandaag heb ik daar de laatste zaken even voor geregeld en dan mag mevrouw 2 augustus heerlijk naar het Salzkammergut. Ze heeft er superveel zin in!