In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, april 13, 2010

een doordeweekse dag

De kinderen moesten allebei vroeg de deur uit vandaag, Paul ging naar een Citrix seminar in Salzburg en ik mocht weer eens naar de kapster. M´n haar zit nu weer in een model dat ik leuk vind, dat scheelt een stuk, nu alleen nog een goed verfje er in, want de twee die ik uit NL had meegebracht, waren heel slecht. Ik kocht m´n haarverf altijd bij de Action toen we nog in Wieringerwerf woonden, maar dit keer was het echt troep. Ik had chocoladebruin gekocht, maar de kleur die er uit kwam was meer roodbruin. Op zich geen probleem ware het niet dat het er na een keer of vier wassen alweer uit is.

Hier dus maar weer een nieuw doosje gekocht. Als ik het bij de kapper laat doen, ben ik zo 50 euro meer kwijt en dat geld spaar ik op het moment liever voor het weekend :)

De kinders lezen mijn logje niet Peter, dus dat is geen enkel probleem gelukkig. Kom zeg, je gaat je tijd toch niet verdoen met de verhaaltjes van je moeder lezen...haha.
Oostenrijkse mannen.....zeg dat wel Monique, erg vermoeiend altijd dat vreselijk lakse (vooral omdat ze altijd woest worden als iemand laks is als ze zelf eens iets nodig hebben...).

Voor de rest zijn we de dag lekker doorgekomen. Vanmiddag weer een flinke tijd met de kinderen gezeten voor hun huiswerk. Sabine had het procentenrekenen helemaal verkeerd in haar hoofd zitten, dus ik heb uitgebreid de tijd genomen om haar uit te leggen hoe ze dat het beste kan doen. Ze heeft maar geluk met een moeder die goed kan rekenen en een vader die de andere wiskundige vaardigheden beheerst.
Joris heb ik nog geholpen met z´n duits, alhoewel hem dat vandaag ook best afging. Hij hoefde dan ook alleen maar over te schrijven (betekent echter niet dat hij dan geen fouten maakt, sommige woorden zijn voor hem echt extreem moeilijk om te schrijven).

Voor de rest geen bijzonderheden, behalve dat ik met Sabine niet aan het planten van onze bessenstruiken ben toegekomen, er kwam van alles tussen. Dan doen we dat morgen maar.