In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, juli 06, 2015

Werk van Sabine, school en leuk nieuws

Nadat Sabine en ik weg geweest waren, had zij nog een weekje vrij en vervolgens was het voor haar tijd om aan haar praktikum te beginnen. In de keuken bij Brixnerwirt mag ze gaan leren hoe het er allemaal aan toe gaat in een echte bedrijfskeuken. Ze werkt samen met een chefkok, een sous-chef en een leerling van 14 jaar. 5 dagen per week is het om 9 uur beginnen en dan werkt ze tot 2 uur. In die tijd wordt er van alles voor het avondeten voorbereid en ze eten ook met z´n allen middageten. Zo tegen half drie is ze dan thuis en om vijf uur moet ze weer beginnen, tot negen uur.
Het werk is best zwaar, je staat natuurlijk ineens 9 uur per dag op je benen en dat is niet niks. Het is weliswaar niet haar droombaan, maar ze heeft het redelijk naar haar zin. Hartstikke fijn dus.

Joris is met de laatste schoolloodjes bezig. De laatste week is begonnen en de uren worden flink afgebouwd. Met dit warme weer al helemaal prettig, dan kan hij fijn naar het zwembad.

En er is nog meer leuk nieuws: ik begin per 1 december bij het nieuwe appartementencomplex dat vlak bij ons gebouwd wordt. Dit is de website: http://www.resortirol.at/resort-tirol/
Ik word daar de receptiedame, met verantwoordelijkheid voor de poetsvrouw en de huismeester. Ook ben ik in noodgevallen bereikbaar buiten de openingstijden, dat vonden ze erg belangrijk en het feit dat ik op letterlijk 3 minuten lopen woon, was daar toch ook wel een heel belangrijk pluspunt.

Dit laatste feit hebben we vrijdagavond meteen gevierd met een lekkere bbq. Het was Sabine´s vrije dag, dus ook die kon er gelukkig bij zijn. Helemaal leuk dus!