In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, november 15, 2004

Einde van een rustig weekendje

Tjonge jonge, moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Heeft de site van blogger m´n hele post gewist en het was een lange, pffff.

Maar goed, einde van een rustig weekend, de kinderen zijn weer thuis en Sabine met een lijf vol met allergische uitslag. Het arme kind zit onder van d´r kruin tot d´r tenen. We vermoeden dat het door chocola komt. Ze heeft van donderdagavond tot gisteravond elke dag wel wat chocola gehad dus dat zou het heel goed kunnen zijn.
Oma had wel gezien dat ze zo rood was en was dus flink aan het smeren gegaan met een crème, die had er nooit aan gedacht dat het wel eens een allergische reactie kon zijn en heeft de kinderen dus lekker elke dag wat chocola laten eten.

Gelukkig is Sabine een harde en vonden zij en Joris het gisteravond maar wat interessant dat ik natte lappen om d´r armen deed om ze enigszins af te koelen. Ik kon ze elke halve minuut alweer vernieuwen omdat ze dan alweer heet waren, kun je nagaan hoe warm ze was!
Sabine is nu opgezwollen en al naar school, als het woensdag nog niet is afgezakt, bellen we de dokter weer om er even naar te kijken. Ze heeft er niet al te veel last van dus dat scheelt.

Verder heb ik gisteravond een sneeuwpopje van suikerwerk gemaakt voor op m´n eindwerkstuk van woensdag. Samen met het jongetje dat ik al had gemaakt, gaat hij de taart sieren. Nu nog een kerstboompje met een andere techniek maken en dan weet ik het even niet meer.
Ik zou het leuk vinden om ook nog een meisje erbij te maken met een rokje aan (in verband met de techniek) maar ik weet nog niet of dat qua tijd gaat lukken. Dat moet toch ook weer een flink tijdje drogen en die tijd heb ik nu eigenlijk niet.
Maar goed, ik zal hier natuurlijk een foto plaatsen van m´n resultaat als ik tenminste voor die tijd de oplader van het fototoestel heb gevonden.
Door alle opruimacties ben ik die kwijtgeraakt en door al het verfwerk van het weekend ben ik er ook niet aan toe gekomen om verder te zoeken.
Wel lastig want daardoor hebben we ook nog geen foto´s van de binnenkant van ons huis op onze verkoopsite kunnen zetten en dat moet eigenlijk nog wel.

Zo, nu ga ik nog even naar wat Oostenrijkse webcam´s kijken. Kan ik zien waarvoor ik dit allemaal eigenlijk doe