In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, februari 01, 2005

Die, der, das enz.

Gisteravond eens even flink zitten studeren op de duitse taal. Tjonge wat ben ik alweer ontzettend veel vergeten.
Als ik met iemand sta te praten, dan gaat het wel, maar dan maken je lidwoorden en naamvallen ook niet zo heel veel uit, maar schriftelijk is het toch weer even andere koek.
Ik heb ook al besloten dat ik elke dag toch minstens een uurtje moet gaan zitten hiervoor.
De uitspraak is het grote probleem niet, dat gaat meestal wel goed (en oostenrijkers spreken toch geen duits, dus dat is nog makkelijker, haha). Schrijven moet ik echt weer m´n best voor gaan doen. Wie weet wat voor baantje ik dan nog ergens in de wacht kan slepen.

Voor degenen die willen weten waar ik zit te oefenen: Hier dus