In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, januari 20, 2005

jammer

maar de mensen die met kerst hadden gemaild of ze ons huis konden komen bekijken, willen ons huis toch niet meer zien.
Ze hadden al een ander huis gevonden dat ze willen kopen. Echt ontzettend jammer voor ons, maar goed, dat kan gebeuren.

Voor ons is dan nu toch de tijd aangebroken om een makelaar in te schakelen. Ik denk toch dat nu echt alle mensen zijn geweest die we via marktplaats hebben kunnen bereiken dus dan maar de diensten van een professional inhuren.

Waar ik me trouwens ontzettend aan erger is het feit dat alle makelaars als ze bellen hun nummer als ´onderdrukt´ aangeven. Ik heb dus helemaal geen zin om dat soort nummers op te nemen. De enige die dat verder gebruikt is mijn zusje en die spreekt dan gewoon even de voicemail in. Ik krijg het idee dat makelaars vaak gewoon weggedrukt worden als mensen zien dat ze weer eens bellen. Nu druk ik altijd de onderdrukte nummers weg, dus daar hebben ze bij mij dan weer pech aan.



Ik ben op het moment ook weer hard bezig om mijn persoonlijke afvalbergje zo klein mogelijk te houden.
Als we straks in Oostenrijk wonen, moeten we per liter gestort afval betalen. Hiervoor koop je zakken bij het gemeentehuis, waardoor je dan meteen die kosten betaald hebt (dus dan mogen de kinderen nooit meer met mijn vuilniszakken spelen!). Hier in Wieringerwerf betalen we gewoon een standaardbedrag en dat merk je aan alles. Bijna iedereen z´n vuilnisbak puilt elke 2 weken weer uit van de rommel. Nu neemt ook nooit iemand de moeite volgens mij om alle pakken plat te maken en de blikken ook, waardoor het allemaal ook veel groter lijkt dan het is.
Maar het Oostenrijkse systeem zorgt er wel voor dat je daar dan toch beter je best voor gaat doen.
Nadeel daar is wel dat er ook een hoop gewoon in de bossen gestort wordt. Er blijven nu eenmaal altijd mensen die te beroerd zijn om voor hun zooi te betalen en dat merk je daar helaas toch ook. Ik moet daarom ook goed zorgen dat we hierzo zoveel mogelijk kapot en nutteloos spul naar de stort brengen zodat we dat niet alsnog in Oostenrijk moeten doen. Dat is toch weer zonde van de centjes.

Maar goed, voor mij is het weer een stimulans om zo min mogelijk weggooi spul aan te schaffen en om verder zoveel mogelijk te hergebruiken. Ben ik ongemerkt ook weer goed bezig voor m´n portemonnee (minder spullen aanschaffen) en voor het milieu. Het wordt nog wel eens wat met me, hahaha.