In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, februari 10, 2005

Klagen, de nederlandse cultuur.....(de rest is helaas al verdwenen)

En dan lees je weer een artikel over Nederlanders met modaal tot flink bovenmodaal inkomen, die lopen te zaniken dat ze geen 4 keer per jaar meer op vakantie kunnen, niet meer zoveel kleding kunnen kopen als ze willen, niet meer zo vaak uit eten kunnen enz. enz. Ik weet natuurlijk niet of dit echt nederlands is, maar man, wat wordt er in dit land toch vaak gezanikt en gezeurd.
Ik zit ook in die inkomensgroep en ja, ook ik moet beter op de centjes letten, maar ik _kan_ nog steeds zo nu en dan uit eten en ik kan nog steeds meer dan 1x per jaar op vakantie, dus waar hebben we het over?

Daarbij opgeteld het alom bekende feit dat de samenleving zich steeds verder verhard, dat we teruggaan naar de tijd (de o zo onvolprezen middeleeuwen) waarbij je je ´s avonds niet meer buiten waagde omdat er rovers op de loer lagen, het volkomen gebrek aan respect voor gezagsdragers (en vice versa), bleeeegh!

Mensen, wat ben ik Nederland op dit moment weer even ontzettend beu.
Ben ik ff blij dat ik de keuzemogelijkheid heb om het in Oostenrijk weer helemaal opnieuw te gaan proberen.

Want ik zie het niet als vlucht hoor, onze emigratie. Ik zie het als het aangrijpen van een prachtkans om in een prachtig land te gaan wonen en werken, als dat geen positief denken is, dan weet ik het niet meer