In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 18, 2005

En, en, weet je al wat?

Die vraag krijgen we steeds vaker de laatste dagen.
En helaas luidt het antwoord: "Nee, we hebben nog steeds niets gehoord".
Erg jammer moet ik zeggen en als we eind van de week nog steeds niets hebben gehoord van de mensen van het appartementshaus dan ga ik er even een mailtje of telefoontje aan wagen. Per slot van rekening wordt het voor ons ook tijd om zo langzamerhand onze verhuizing te gaan regelen en dan is het toch prettig als je weet wanneer je waar naartoe wilt.

Gisteren alweer fijn 2 verhuisdoosjes ingepakt. Dat ging trouwens lekker heel snel, want ik heb gewoon een plank uit m'n kookboekenkast leeg getrokken. Daar heb ik nu toch zeker nog voor 4 tot 5 dozen aan boeken instaan, dus we gaan hard door de dozen heen. Vooral omdat we bij ons in de slaapkamer ook nog eens een kast vol met (strip)boeken hebben staan.

Wel vind ik het steeds moeilijker worden om zaken weg te gooien of op de stapel voor de kringloopwinkel te leggen. De meeste spullen die we graag kwijt willen, zijn we al kwijt en nu moet ik dus echt eerlijk na gaan denken of ik zaken wel of niet nog ga gebruiken. Heel moeilijk, want ook ik blijk toch niet helemaal immaterialistisch aangelegd te zijn

Wel ruimt het lekker op, dat moet gezegd en wat ze zeggen is ook echt waar! Als je huis opgeruimder wordt, dan wordt het vanzelf ook rustiger in je hoofd.