In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, mei 14, 2005

Starwars en het bos

Gisteren was het weer een fijn dagje. Weer een berg zooi weggewerkt en om 11.15 uur vond Joris dat hij zo moe was, dat hij naar bed wilde. Ik heb hem ook meteen het bed in gemikt, want om 13.00 uur moest hij weer op school zijn.
Om 12.30 uur kwam Sabine thuis en heb ik Joris uit bed gehaald, we hebben lekker een broodje met chocoladepasta gegeten en daarna hebben Sabine en ik Joris naar school gebracht. Toen zijn we samen bij Lidl boodschappen gaan doen, want we moesten nog het een en ander halen voor het weekend en daarna fijn samen een spelletje gedaan.
Toen het weer tijd was om Joris op te halen, was Sabine net naar tv aan het kijken, dus ik ben Joris alleen gaan halen en wij hebben samen nog even de laatste drie boodschapjes bij Deen gehaald.

Thuis hebben de kinders heerlijk samen buiten gespeeld en al snel kwam Paul ook al weer thuis.
Gisteravond heb ik heerlijk naar Starwars, deel 2 zitten kijken.
Vorige week deel 1 al gezien, dus nu deel 2 bekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal dit keer erg slap vond, dus dat viel me helaas wat tegen. Maar nu ben ik wel heel benieuwd naar deel 3 en die komt als ik het goed heb binnenkort in de bioscoop, dus daar moeten Paul en ik maar een lekker avondje uit van maken denk ik zo.

Vandaag mocht ik heerlijk uitslapen en na het een en ander in huis gerommeld te hebben zijn we nog even naar de Action gegaan om mijn favoriete shampoo in te slaan (die was deze week in de aanbieding van E 3,19 voor E 1,39) en toen nog even langs onze over datum zaak. Die hadden deze keer helaas bijna niets voor onze gading. Alleen wel een leuke mickey mouse bakvorm voor maar E 3,50, 24 vietnamese loempia's voor E 4,- en 24 flesjes Dommelsch Ice voor E 4,-.

Toen zijn we met de kinderen even heerlijk naar het Robbenoordbos gegaan. Het weer is heerlijk, alhoewel de wind flink te keer gaat, maar daar heb je in het bos geen last van.
Normaalgesproken komen we nooit in dit deel van het bos (het is ook maar een klein bosje), maar het was wel erg leuk om met de kinderen te wandelen. We kwamen er echt bijna niemand tegen en zijn er een uur zoet geweest. Toen nog een klein stukje gereden richting het IJsselmeer en daar zagen we dat er bij het gemaal open dag was. We zijn even naar binnen geweest, maar er is niets meer te zien dan een aantal hokken waarin de machines zitten. Niet erg leuk voor de kinderen, alhoewel we ons ook best even hebben vermaakt met het kijken naar de sluis (helaas geen boten die er op dat moment door moesten).
Toen hebben we om deze mooie dag te vieren op het terrasje naast de sluis nog wat gedronken en een koek (en Sabine appeltaart) gegeten en nu zijn we net weer thuis.

Om de dag nog feestelijker te maken eten we straks een heerlijk in de oven gebraden kippetje (in chinese marinade) met patatjes en snijbonen, dus voor ons kan het niet meer stuk.

Morgen gezellig bij vrienden bbq-en en dan natuurlijk ook nog eens de maandag vrij om met z'n allen wat leuks te doen. Ik verheug me al ontzettend op de rest van dit weekend.