In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, juni 26, 2005

De laatste loodjes

Nog 5 weken en dan is het zover. Het wil nog niet helemaal tot me doordringen dat het nog maar zo kort is. Vervelend is dat wel een beetje, want er moet nog een hoop gebeuren.
Aan de andere kant hebben we het ook gewoon simpelweg een beetje druk.

Vrijdag zat ik met een ziek kind en eentje die pas 's middags naar school mocht. 's Avonds lekker gebarbequed. Verder moest er weer het nodige opgeruimd worden en ook de berg was die er nog ligt mag er zijn. Daar hebben we weer een beetje van weggewerkt gelukkig.
Zaterdag was Paul zijn verjaardag, zijn we boodschappen wezen doen, nog even bij oma in het bejaardenhuis langs geweest en hebben we heerlijk chinees gehaald. Daarna was ik hartstikke moe (tja, dat heb je als je een hoop bloed verliest) en ben ik heerlijk op bed gaan liggen afkoelen en lezen.
Vandaag alweer om 7.15 uur op, want me moesten naar Maarssen waar ons jongste nichtje gedoopt werd. Zenuwslopend gedoe hoor om dan te zorgen dat je met z'n allen om 8.10 uur in de auto zit. Flink doorgereden om op tijd te zijn, want we werden rond half tien in de kerk verwacht.
Daar heb ik m'n nichtje in de doopjurk gehesen. Leuk detail daarvan is, dat mijn broertje, mijn zusje en ik hier ook in gedoopt zijn. Ook het oudere zusje van m'n nichtje is hierin gedoopt. De doopjurk is toen nog gemaakt door de moeder van mijn moeder. Daarvoor is mijn moeders trouwjurk vermaakt, die is toen mooi verder gegaan als doopjurk. Wie weet worden de kinderen van onze nichtjes er ook nog wel in gedoopt.



Om een uur of 2 zijn we weer naar huis gereden, want we moesten ook nog langs Paul z'n zus en zwager om nog even te praten over de verhuiswagen die geregeld moet worden. Helaas waren ze niet thuis en zijn we gewoon met de kinderen naar huis gegaan. Sabine heeft toen lekker voor de tv gehangen en Joris was bij het buurjongetje in de tuin aan het rondspetteren.
Paul had Sabine bij het eten wijs gemaakt dat ze haar vette handen maar aan haar haren af moest vegen, zodat ze nog lekker onder de douche kon.
Nu grijpt Sabine elke kans aan om onder de douche te gaan, dus......... Nou ja, jullie raden het al, ze kon lekker uitgebreid onder de douche!
Nu liggen de kinderen lekker in bed en is Paul alsnog naar zus en zwager. Voor mij dus even mooi de tijd om m'n blogje bij te werken.

Morgen weer dienst in de Speel o theek, maar verder zo ver ik weet geen schokkende zaken. Nou ja, weer een hoop achterstallig huishouden te doen helaas. Ik zal me morgen dus wel weer achter de pc vandaan moeten slepen, ik ken mezelf..... ;-)