In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 07, 2005

Sociale Verzekeringsbank

Vandaag kreeg ik de papieren van de sociale verzekeringsbank binnen. Ik had netjes op internet aangevraagd of ik nu nog kinderbijslag uit nederland zou ontvangen (Paul blijft hoogstwaarschijnlijk voor z'n nederlandse werkgever werken) of dat we toch kinderbijslag in oostenrijk aan moeten vragen.

Natuurlijk kregen we geen antwoord, maar wel een aantal formuliertjes om in te vullen. En om jullie alvast een idee te geven van wat voor vragen je krijgt:

2. a. Op welke datum vertrekt u uit NL en gaat u in Oostenrijk wonen
b. Vestigt u zich tijdelijk in Oostenrijk
c. Wat is de reden voor uw vertrek naar Oostenrijk
d. Wat is uw adres in Oostenrijk

3. a. Heeft u in NL gewerkt
b. Werkte u als zelfstandige of in loondienst

4. a. Ontvangt u een uitkering uit Nederland

5. a. Gaat u buiten Nederland werken
b. werkt u als zelfstandige of in loondienst

6. a. Ontvangt u een uitkering uit een ander land dan nederland


blablabla

Erg leuk dat soort vragen als je nog lang niet op alles een antwoord kunt geven. Dan begin je toch een beetje de kriebels te krijgen. Ik mag het zelf dan niet super erg vinden dat ik nog niet overal zeker van ben, maar voor de instanties is het dan weer wel nodig. Zucht. Nou ja, morgen weer een dag dan gaan we maar weer het een en ander uitzoeken denk ik.