In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, juni 30, 2005

De tijd gaat snel, gebruikt haar wel

Eerst duurde het lang, nu gaat het ineens toch nog best snel (alhoewel ik liever gister dan vandaag richting Brixen ga), er zijn toch nog best een hoop dingetjes te regelen.

Vandaag een mail naar de gebiedskrankenkasse gestuurd met de vraag om informatie over wat te doen met onze ziektekostenverzekering. En het abonnement van de Kitzbüheler Anzeiger per 1 augustus om laten zetten naar ons nieuwe adres. Hopelijk gaat dat goed komen :)
Komende maandagavond moet ik eigenlijk weer met de kinderen naar het gemeentehuis om ze uit m'n paspoort te laten halen en vervolgens een eigen ID kaart te laten maken. Het zal toch moeten als opa en oma ze mee willen nemen op vakantie naar NL.

Dit weekend gaan we de verhuisdozen uitpakken, insprayen met anti-beestjesspul en opnieuw inpakken. Ook nog een stickertje met anti-beestjesspul erop en dan moet het gewoon goed gaan. Doordat Sabine niet meer naar atletiek gaat, hebben we ineens de zaterdag vrij (dan zou ze de hele dag wedstrijd hebben, jammer dat we daar nu niet naartoe gaan, ik vind het namelijk wel leuk) dus het moet toch lukken zou je zo denken.

Het huishouden wil de laatste tijd niet zo heel lekker vlotten, dus ik heb maar een takenlijst voor mezelf gemaakt (in Outlook) en zo komen de klusjes toch nog een beetje aan bod. Het valt me elke keer weer tegen hoeveel werk het toch nog is. Maar goed, we gaan weer met frisse moed aan de slag.
Vanochtend toch al een hoop gedaan (voor mijn doen, ik start nu eenmaal langzaam op) dus het gaat allemaal wel goed komen met me.

Verder vertelde Paul dat hij een boekhoud programma heeft gevonden, waarin we onze uitgaven kunnen gaan bijhouden. Als het goed is, neemt hij het vandaag mee naar huis en kan ik daar vanavond mee gaan spelen.
Ik ben weer hard bezig met het lezen van het boek: Je Geld of Je Leven en ik wil weer opnieuw beginnen met het tot in de puntjes bijhouden van onze uitgaven. Op dit moment krijg ik er maar geen vat op (m'n hoofd staat er ook niet naar en dan is het een stuk lastiger), maar we hebben samen besloten dat we vanaf 1 augustus de zaken weer heel serieus gaan aanpakken.
In juli wil ik alvast gaan oefenen om het programma onder de knie te krijgen en dan kunnen we in Oostenrijk weer met een hele schone lei (zonder schulden!) beginnen. Daar zie ik echt ontzettend naar uit, heerlijk hoor, eindelijk na jaren geen schulden meer. En nu maar zorgen dat we ze niet meer krijgen.

1 Comments:

At 30 juni, 2005 11:48, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Je kan je kinderen gewoon in je passpoort laten staan hoor, en daarnaast een ID-kaart voor ze aanschaffen.
Dave staat hier ook in mijn passpoort en heeft daarnaast een ID kaart.

Groet Yvonne

 

Een reactie posten

<< Home