In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, april 28, 2009

1000e log!

Vandaag is het dan zover, ik schrijf mijn 1000e logje! Nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden dat ik het ook zo lang volhoud.

Natuurlijk moet ik nu iedereen bedanken die ooit heeft gefigureerd in mijn schrijfsels, dus bij deze.....heel hartelijk bedankt lieve familie, vrienden, kennissen die zo lief zijn geweest om een rol in mijn leven te spelen :)

Niet in het minst gaat mijn dank de laatste tijd uit naar ons nieuwe huis. Gisteren en vandaag stonden al compleet in het teken van het sauzen. Heel snel gaat het niet, maar per dag werk ik er een 25 liter emmer doorheen.
Tot nu toe heb ik de badkamer, Joris zijn kamer en onze slaapkamer gedaan. De badkamer moet nog een keer, daar hebben we cementstuck en daar dat vrij donkergrijs is, dekt de witte verf daar niet meteen in 1 keer. Voor de rest moet ik ook nog een tijdje wachten, want het drogen wil niet echt heel erg vlotten. Paul heeft al beloofd dat hij morgen eens rond gaat bellen of we van iemand zo´n ontvochter kunnen lenen.
Ondertussen is ook de vloerverwarming helemaal aangesloten dus die moeten we binnenkort maar eens proef gaan laten draaien. Vandaag zijn ook de afvoer voor de afzuigkap en die van de badkamer/het toilet aangesloten dus we zijn ook op dat gebied weer een stapje verder.


Wat ik ook nog vergeten was te schrijven, is dat wij ons Clio´tje de deur uit hebben gedaan. Vanwege een oververmoeide accu had het beste auto´tje deze winter al stil gestaan en toen we bij de APK hoorden dat er voor 700 euro aan verspijkert moest worden, was de keus snel gemaakt.
De garagehouder had ook binnen no-time een koper (tja we hoefden er ook vrijwel niets voor te hebben, wilden het ding gewoon kwijt) dus dat kleine beetje geld (we hadden netto iets van 200 euro over omdat we ook nog het kenteken deel 1 na moesten bestellen en dat is best wel duur) gaat mooi in de pot voor het nieuwe huis.

Dan ga ik nu braaf verder met strijkwerk en kijken of ik nog wat kan doen aan de laptop die hier naast me staat en ingericht moet worden. Nu hoeft het ding maandag pas geleverd te worden dus we hebben nog tijd zat.

Paul is lekker met een paar mannen boogschieten. Andi van Brixnerwirt belde vandaag om te vragen of Paul zin had om mee te gaan. Nou dat hoef je Paul geen twee keer te vragen, dus die is al lekker twee uurtjes onderweg. Daarna zullen ze nog wel een biertje gaan halen, het zal dus wel niet heel vroeg zijn voordat hij terug is.

3 Comments:

At 28 april, 2009 20:22, Blogger Jolanda zei....

ff een tipje: weet niet of het in oostenrijk verkrijgbaar is maar voor je badkamer zou je 'kwarts' kunnen gebruiken.. dan word ie spierwit ;)

Gr. Jolanda

 
At 29 april, 2009 13:15, Anonymous peter zei....

Hoi Ptra,

Gefeliciteerd met de 1.000 op naar de 2.000. Je moet de groetjes hebben van Marion en Andreas die ik afgelopen zondag tegenkwam op een communiefeest in het Westland. Zij hebben een vaste standplaats op de camping.

Groet,

Peter

 
At 01 mei, 2009 18:12, Anonymous ineke zei....

Van harte, 1000 pffft is veel hoor!
Ik ga snel eens tellen hoeveel (weinig?) ik er heb!

 

Een reactie posten

<< Home