In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 02, 2009

vrije dagen?

Vandaag is de laatste van vier "vrije" dagen, in ieder geval voor de kinderen. Joris is lekker met het buurjongetje buiten aan het spelen, terwijl Sabine aan het tekenen is.
Voor Paul en mij hebben de laatste dagen vooral in het teken van klussen gestaan.

Paul is vanaf woensdagavond tot vrijdagavond vrijwel continu bezig geweest met de verhuizing van musik tirol. Zaterdagochtend zijn we er ook nog even kort langs gereden en ik moet zeggen dat ze daar echt een prachtig pand hebben gekregen. Heel groot, heel ruim, heel erg achteraf. Dat laatste maakt vrijwel niets uit, want wie loopt er nu een muziek(instrumenten)winkel binnen voor een impulsaankoop?
Omdat we toch in Wörgl waren, hebben we alles meteen maar gecombineerd met het kopen van wat nieuwe kleding voor de kinderen, nog wat bouwmateriaal, voor Joris nieuwe zomerschoenen en voor Sabine nieuwe slippers voor op school.
Snel weer naar huis en ´s middags in het nieuwe huis weer de nodige rommel opgeruimd.

Zondag en maandag stonden helemaal in het tekenen van witten, witten en nog eens witten. Ik heb wat laatste zaken afgemaakt, Paul heeft een ladder van schuimplastic stootkussens voorzien zodat we ook de bovenrandjes konden doen zonder dat we de stuc kapot maakten, dus nu zijn de badkamer, onze slaapkamer en de kamers van de kinderen helemaal af.
Maandag zijn we de hele dag bezig geweest met Sabine haar kamer, daar zitten zoveel hoekjes en randjes in dat het schilderen daarvan zo ongeveer driekwart van de schilderdag in beslag heeft genomen.

´s Avonds kwam er nog een klant een computer bij ons afgeven. Deze man is tevens de projectleider van de dorpsvernieuwing en daarover kwamen we dus ook aan de praat.
Nu blijkt dat ze bezig zijn met een boekje over het dialect in het Brixental. Hiervoor is de man met heel veel mensen in contact geweest en daaruit is een flinke lijst met woorden (en voor de gein ook 5 receptjes) bij elkaar gekomen die typisch schijnen te zijn voor het Brixental.
Deze lijst en recepten worden dan vertaald in het engels, het nederlands, het duits, het roemeens en het hongaars (een schuine lijn door europa) en hij vroeg of hij misschien op ons mocht terugvallen als ze er bij het nederlands niet uitkwamen.
Natuurlijk heb ik meteen aangeboden dat ik het hele vertaalwerk zou doen, het is per slot van rekening mijn werk. Dit hier is dan weliswaar een vrijwilligersproject, maar natuurlijk wel ontzettend leuk om te doen. Ze zijn hartstikke blij dat ik het gratis wil doen en ik voel me vereerd dat ik het mag doen. Betekent per slot van rekening wel dat ze erop vertrouwen dat je het goed doet.
Natuurlijk nog eens extra leuk omdat ik er zo ook een heleboel woorden dialect bij leer.

Verder ook nog verdrietig nieuws. Voor degenen die bij skischool aktiv les hebben gehad, de baas van de skischool Stefan Schroll is afgelopen nacht in een beek gevallen, met z´n hoofd op een steen terecht gekomen en overleden.
Vanochtend gevonden door het elf jarige buurmeisje.

Dan gelukkig ook nog leuk nieuws. Op dit moment wordt een begin gemaakt met het zetten van onze keuken! Tegen het eind van de middag verwachten we ook de tegelzetter, dus nu begint er vaart in te komen. En als het allemaal komt zoals zou moeten, dan wordt ook vanmiddag het laminaat geleverd.
Vanmiddag ga ik alvast foto´s maken van de keuken in aanbouw en met een beetje geluk zet ik die dan vanavond of anders morgen hier op de site.

O ja, Ineke jij ook nog hartstikke bedankt voor je mail. Daar we de huur per 30 juni 2009 hebben opgezegd, moeten we dus eind juni verhuizen.
Als je dan bedenkt dat het riool nog niet is aangesloten, we nog steeds op bouwstroom werken, de hele afwerking nog zo´n beetje gedaan moet worden, dan kun je je voorstellen dat het op dit moment vreselijk stressig is hier. We zullen zeker nog een tijdje in een soort bouwput wonen, maar het scheelt weer een hoop huur, dus dat nemen we graag op de koop toe.

1 Comments:

At 02 juni, 2009 15:25, Anonymous ineke zei....

Haha, heerlijk die stress!!!!
Maar je kunt ook altijd hier komen logeren hoor....
Maar heerlijk dat ook alles zo lekker opschiet!
gr Ineke

 

Een reactie posten

<< Home