In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, juli 08, 2015

-25 graden

Tjonge jonge, wat een verschil. Daar waar het gisteren nog veertig graden (in de schaduw) was, was het vandaag 15 graden. Oftewel 25 graden kouder. Maar mensen, wat is dat heerlijk na al die hitte. Ik kon eindelijk weer naar buiten zonder dat het zweet meteen in straaltjes van me af liep. Zalig.
We hebben onweer en regen voorbij zien komen, maar gelukkig niet zo erg als in andere delen van Tirol, want hier geen heftige hagelbuien of vreselijk veel bliksem (jammer!).

Het ziet er naar uit, dat we vannacht de plafondventilator niet aan hoeven doen. Paul had die gekocht omdat hij al aan zag komen dat we anders de hittegolf niet vrolijk zouden overleven.


Verder ben ik vandaag samen met Paul naar het andere deel van ResorTirol in Niederau geweest. Dit is dus het andere complex van mijn werkgever. Ongeveer de helft zo groot als het resort dat hier in Brixen wordt gebouwd, maar ook erg mooi. Het enige verschil is dat daar een sauna gebouwtje voor de appartementen samen is, in Brixen heeft elk appartement een infraroodkabine en een stoomdouche. Wel erg leuk om eens te zien moet ik zeggen en leuk om collega Eva te spreken.

Om tien over twaalf haalden we Joris uit school en de middag bestond uit wassen, drogen, strijken, veel groenten snijden voor de foe jong hai die Paul heeft gemaakt en nog wat huishoudelijk werk. Voor ik het wist, was de middag alweer voorbij.
Opa en oma waren ook komen eten (Sabine heeft tegenwoordig dinsdag en woensdag vrij en zo kunnen ze haar tenminste ook eens zien), dus er is ook weer gekeezt.
En zo is er alweer een dag voorbij.
Morgen schijnt het qua temperatuur lekker te blijven, dus krijg ik vast ook weer het nodige gedaan. Dat was tijdens de hittegolf wel anders, daar heb ik op overlevingsstand gedraaid en echt alleen gedaan wat nodig was.