In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 25, 2016

en nog een lekker recept uit m´n kookboek

Vanochtend kreeg ik mezelf met veel moeite uit bed om Joris naar school te helpen. Het was nog wel fris, maar volgens de weersvoorspelling zou het beter gaan worden.
Nadat Joris weg was, ben ik weer lekker in bed gekropen :) Lui hè.

Later zijn Paul en ik het papier, karton, plastic, blik en glas weg gaan brengen. Zo nu en dan is dat hard nodig. Sabine was ondertussen ook maar eens uit bed gerold, die hoefde pas om half vier te beginnen. Wel moesten we tussen de middag alvast warm eten, want ze zou pas tegen half acht weer thuis komen.

Dit keer had ik het recept "geglaceerde kipfilet met meloensalade" uit m´n kookboek gekozen. Weliswaar moest ik de salade wat aanpassen, omdat de groentenkist nog niet was geweest en ik dus geen lente-ui en radijsjes had, maar dat maakt niets uit.
Hier weer de foto´s (helaas weer niet zo best, maar ach, het gaat om het idee):


en ook dit was weer verrukkelijk! Had ik al eens gezegd dat ik erg blij ben met m´n kookboek :-D

Na het eten kwam het zonnetje steeds verder door, dus moest ik natuurlijk op het terras van het mooie weer gaan genieten. Even in de zon en al meteen een rood hoofd...
 ... en ik dacht, kom, laat ik ook eens een foto van mijn eigen voeten maken. Schijnt hartstikke in te zijn, haha.
 De kruiden doen ook erg hun best en genieten met mij van de zon.


Daarna heb ik nog lekker een kleine anderhalf uur vertalingen gemaakt (was ook heel fijn om eindelijk weer eens te doen) en na het avondbrood, de rest van gistermiddag, zijn Paul en ik nog een klein wandelingetje gaan maken.


Ik blijf dol op gele bloemen, maakt niet uit dat het "alleen maar" boterbloemen en paardenbloemen zijn. Geel is geel!

Net toen wij terug waren en van een kopje thee zaten te genieten, kwam ook Sabine thuis. Ze had vandaag de ontvangst van de gasten moeten/mogen doen. Iets waar de directeur niet blij mee was, maar de gasten gelukkig wel. Achteraf gezien wel logisch, want de hoofdgasten waren de hoge piefen van de Landesschulrat en die vroegen, nadat de huismeester ze had laten zien wat er niet goed was aan het gebouw, aan Sabine of er vanuit de scholieren ook zaken waren die verbeterd zouden kunnen worden. En tja, Sabine neemt daarbij geen blad voor haar mond en dat weet de directeur.... Dan moet meneer eindelijk maar eens actie ondernemen op de klachten van de scholieren en leraren en niet alleen maar proberen zichzelf altijd in de picture te plaatsen en de rest (lees: scholieren, leraren en ouders) niet echt belangrijk te vinden.
Sabine heeft daardoor dus een leuke avond gehad, ook omdat ze van de heren van de Landesschulrat veel complimenten kreeg hoe ze alles aanpakte en ook de andere gasten zeer tevreden met haar waren.

We liggen nu lekker met z´n viertjes op de bank bij te komen van vandaag met het vooruitzicht van een heerlijk lang weekend. Morgen is het per slot van rekening weer Sakramentstag (Fronleichnam) en dat is natuurlijk een van de belangrijkste kerkelijke feestdagen, dus dat wordt gevierd!