In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, juni 27, 2016

Maandag

En toen was het alweer maandag.
Na drie dagen erg weinig aan het huishouden doen, was het vandaag weer tijd om hard aan de slag te gaan.
Nadat de kinderen richting school waren, ben ik eerst de was maar eens gaan verzamelen en deed meteen de eerste was in de machine. Daar ik zo vroeg nog niet al teveel lichamelijk werk wil doen, ben ik daarna meteen vertaalwerk gaan doen dat ik vrijdagmiddag laat binnen had gekregen.

Zo´n anderhalf uur later was ik klaar met de vertaling en kon de volgende was de machine in. De strijk die er nog lag eerst weggewerkt en daarna de stofzuiger maar weer eens door het huis geslingerd. Daar dat erg zwaar voor m´n lijf is, ben ik daarna met een kopje thee gaan zitten en heb wat weblogjes gelezen.
Vervolgens was er weer een was klaar en kon er weer gewassen en gestreken worden. De afwasmachine liep ondertussen ook, dus ook daar werd weer mooi wat opgeruimd.

Ondertussen was het alweer kwart over elf en ben ik mijn oefeningen gaan doen. Ik wil natuurlijk geen ruzie met de fysiotherapeute :-) dat begrijpt iedereen wel, haha!
Toen ik daar bijna klaar mee was, kwam oma langs met een kennis van de camping, dus daar even gezellig mee gepraat, waarna het tijd was voor de lunch.

De was lag toen alweer te wachten en de laatste moest gedraaid. Na nog het een en ander schoon te hebben gemaakt, kon ik weer aan de strijk en kwam zoonlief thuis.
Hij heeft alweer ruzie met de tekenlerares en moet weer nablijven.... zucht, hij leert het ook nooit. Gelukkig nog maar twee weken, dan ziet hij deze lerares tenminste nooit meer. Hopelijk is hij volgend jaar volwassen genoeg om niet continu van alles te vergeten, want er is geen baas die dat pikt.

Vanmiddag nog wat kleine klusjes gedaan en verder gerust, want m´n bekken vond het wel even genoeg geweest.

Dochter kwam om iets over zes uur thuis. Ik had noedels met broccoli, ui, knoflook, gember, kipfilet en zoete chili saus gemaakt. Toe hadden we joghurt met rode bessen en suiker. Daar had ondertussen heerlijk weer was geworden, hebben we lekker op het terras gegeten.

Paul en ik zijn ook nog even een rondje gaan wandelen en daarvan heb ik natuurlijk foto´s gemaakt.

We zijn gestart vanaf het station en wandelden over de veldweg in de richting van Kirchberg.


Het beekje staat redelijk hoog.

We kwamen ook nog deze verbouwingen tegen, eindelijk worden er fatsoenlijke waterlopen onder het spoor gemaakt. Onze overstroming destijds kwam vooral door het feit dat de kleine gaten die er onder het spoor zaten dichtgeslibt waren. Het lijkt er op dat het dit keer beter wordt aangepakt.

En hier zo te zien het begin van nog een waterkanaal.

Op een bepaald stukje kwamen we prachtige blauwe bloemen tegen. Vermengd met het geel kwamen ze helemaal mooi uit.


Aan het einde van het veldweggetje zijn we rechtsaf geslagen en kwamen bij deze boerderij uit. Een aparte bouw, die hier in deze omgeving op die manier eigenlijk niet voorkomt.

Net voor het Weberhof staat dit oude schuurtje.

Vanaf hier heb je ook een mooi uitzicht op "onze" berg. Ons huis ligt bij het huizengroepje in het midden van de foto.

Aangekomen bij het station zijn we weer lui in de auto gestapt en snel naar huis gereden. Een lekker kopje thee met een citroenkoekje was onze beloning.