In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, november 17, 2004

lesje handel

Net terug van m´n laatste les taartdecoratie voor dit seizoen
Het was weer eens ontzettend gezellig en ik zal die meiden weer gaan missen.
Gelukkig mogen we in februari weer voor een volgende serie.

Natuurlijk had ik ook daar al verteld dat we naar Oostenrijk gaan en dat ik daar misschien een business op wil starten en ik kreeg vandaag al meteen helemaal gratis advies.
Iets dat mij al niet onbekend was, maar toch ook leuk om van iemand te horen die al jaren meedraait. Zorg dat je jezelf niet uit de markt prijst en dan vooral niet door te laag te gaan zitten met je prijzen. Juist bij een zaak als taartdecoratie gaat het mensen meer om de service dan om de prijs, dus zorg dat je service goed is, dan kun je je prijzen ook zo houden dat er voor jou aan te verdienen valt.

En wat ik merk dat ook heel belangrijk is, is het enthousiasme van onze lerares. Ze is zelf gewoon zo ontzettend enthousiast over het hele taartdecoreren, dat je vanzelf ook enthousiast wordt en blijft. En dat zorgt er voor haar natuurlijk weer voor dat wij weer spulletjes willen aanschaffen. Het blijft toch leuk die taartenbizz.