In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, januari 06, 2005

3 koningen

Hopsa, we leren meteen maar even een Oostenrijkse feestdag kennen.
Vandaag is het 3 koningen (dat wisten we wel), maar dan blijkt dus heel oostenrijk vrij te hebben. Hopelijk is dit de enige dag, alhoewel we nog genoeg eten in huis hebben voor 2 dagen (en met wat ongezonder eten, zelfs voor 3 dagen). Wel suf dat we ons dit niet hadden gerealiseerd, maar we zijn dan ook nog nooit tot zover in januari in Oostenrijk geweest! (of 6 januari viel op een zondag en dan valt het natuurlijk niet zoveel op).

Verder is het vandaag een wat treurige dag. De hele ochtend regen en door de harde windvlagen was de lift naar boven ook een flinke tijd gesloten. Erg vervelend ook voor de mensen die hierachter bij het campingliftje werken, die hebben zeker tot 13.30 uur gewoon helemaal niets zitten doen omdat er niemand kwam skiën met die regen.

Wij zijn lekker bezig geweest met het opruimen van de caravan en er zit ook alweer een was in de machine. Echt zo’n dagje waarop je dat soort zaken even lekker aanpakt.
Paul vindt het al heel maf dat we de caravan verkocht hebben, hij heeft er echt een dubbel gevoel bij. Ikzelf heb daar niet zo’n last van. Ik ben gewoon blij dat we het ding kwijt zijn. Eerlijk gezegd ben ik nu eenmaal niet zo’n caravan of tent liefhebber, ik hou van een toilet en douche voor mezelf en dat is nu eenmaal niet mogelijk.

Ik heb erg veel zin in ons ritje van zaterdag en ben heel benieuwd hoe het daar zal zijn. Mocht het niets worden, dan hebben we ook alweer prachtige plannen gesmeed voor onze huisvesting hier in Brixen, maar daar vertel ik later misschien nog wel wat over :-)