In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, januari 11, 2005

Leegstaande huizen ?

Op 9 januari zijn Paul, Joris en ik het Pillerseetal nog eens goed wezen bekijken en ik moet zeggen dat het dal mij ontzettend aantrekt. Vooral St Ulrich am Pillersee is een plaatsje waar ik mij wel kan vermaken.
Ook zijn we de mogelijkheden hier in Brixen nog wat verder aan het bekijken. We hadden van iemand een tip gehad over een huis wat al tijden leeg zou staan, maar ik vermoed dat hij vergeten was om z’n bril op te zetten, want wij hebben geen leegstaand huis gevonden daarzo :)

Over het pension in Strobl zijn we nog niet uit. Ik vind het nog steeds leuk, maar Paul blijft z’n bedenkingen houden. Hier moeten we het nog wel een aantal keer over hebben voordat we eruit zijn.

Zo langzamerhand begint het einde van de vakantie weer in zicht te komen en ik moet eerlijk zeggen dat ik erg naar m’n huis verlang. Dat wil niet zeggen naar Nederland, maar echt naar m’n eigen stekkie. Ik blijf het hier fantastisch vinden en als ik in een appartement zou zitten met een fatsoenlijk keukentje, dan zou ik zeker nog niet weg willen, maar ik ga m’n eigen douche, toilet, keuken en m’n internet aansluiting erg missen moet ik eerlijk zeggen.

Het weer is hier trouwens prachtig! Een heel mooi zonnetje met lekkere temperaturen. Het enige dat mist is een vers pak sneeuw, maar ja, die dingen vallen nu eenmaal bepaald niet altijd samen. De weermensen zeggen ook dat het een vreemde winter is met echte lente-temperaturen. Aan de ene kant heerlijk, maar voor het skitoerisme een beetje minder. Zo zie je dat het ook in Oostenrijk niet altijd fantastisch is, haha. Alhoewel de pistes er door de bergen sneeuw van de sneeuwkanonnen nog steeds best bijliggen en het zonnetje heerlijk
schijnt, dus wat zeur ik eigenlijk :)