In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, november 23, 2005

dinsdag 22 november 2005

Vanochtend begon met een periode van weer blij wakker worden omdat het weer flink gesneeuwd had. Daarom had ik besloten om de kinderen met de slee naar school te brengen. Joris, Sabine en buurmeisje Sabrina met z'n drietjes op de slee en Petra ervoor. Mens, dat was nog even ontzettend zwaar zeg. Maar wel erg leuk om met drie van die grinnekende mensjes op de slee te lopen. Moe maar voldaan kwam ik dan ook tegen half negen weer thuis, waar ik meteen ons buitentrapje van sneeuw en ijs heb ontdaan. Dit om te zorgen dat we niet ontzettend op ons gezicht gaan vallen, want die kans zit er wel degelijk in.

Toen samen met Paul weer hard aan de slag gegaan met de offerte voor de gemeente, want ook die moest vandaag de deur uit. Tegen een uur of 10 leek het erop dat we het nog net af zouden krijgen voordat we naar het tien minuten gesprek op school moesten. Helaas helaas, ik ontdekte nog net in de laatste minuut dat er nog een erg kromme zin in stond en die kregen we niet meer op tijd af. Dus snel naar school gegaan en natuurlijk was degene voor ons iemand die een stukje meer tijd nodig had dan dat ervoor stond, dus wij hadden eigenlijk maar 5 minuten over :(
De meester is nog steeds zeer tevreden over Sabine, ze komt al vrijwel net zo goed mee als de rest van de klas en hij verwacht zeker dat ze aan het eind van het schooljaar een eventuele achterstand volledig heeft weggewerkt. Zoals altijd (in Nederland was dat ook het commentaar op Sabine) zo'n beetje hetzelfde verhaal: Sabine moet wat meer contact proberen te zoeken met de andere kinderen, ze is erg dromerig, en iets wat wij zelf ook vinden; ze is ontzettend slordig. De meester zei letterlijk dat hij daar een pesthekel aan heeft. Nu weet ik wat hij bedoelt, want ik probeer het haar thuis ook aan het verstand te krijgen, maar op de een of andere manier dringt het niet tot de botte hersentjes door.

Daarna weer snel naar huis en even rustig de offerte nagekeken en op hoop van zegen naar de gemeente gebracht. Toen Joris en Linda van school gehaald en met die twee naar huis. Linda thuis afgeleverd en toen weer met de auto Sabine ophalen en door naar de Hofer. Daar weer een flinke hoeveelheid boodschappen ingeslagen plus nog leuke kerstkadootjes voor Sabine, Joris en Paul. Helaas helaas voor mij alweer niets, maar ik vrees dan ook dat ik gewoon niet weet wat ik wil hebben. Lekker goedkoop moet je maar denken.

Thuis lekker verse semmeltjes met zo'n witte worst gegeten en daarna ging Joris naar bed, Paul naar de camping en ik met Sabine aan het huiswerk. Tegen vier uur was Paul weer thuis, Joris uit bed en Sabine klaar met haar huiswerk en zijn we met de slees nog even een stukje gaan wandelen en sleeen. Op dat moment was het al tegen half zes en we waren met z'n allen koud en moe en wilden gewoon lekker eten. Dus besloten om onze waardebon voor de Italiaan nu maar eens in te gaan wisselen. Daar ook weer heerlijk gegeten. Ik vooraf Bruschetta )geroosterd stokbrood ingesmeerd met olijfolie en dik belegd met gemarineerde tomaatjes; Paul wilde graag een salade (groooot bord vol), daarna Joris een pizza met salami en ananas, Sabine spaghettig bolognese, Paul een pizza met scherpe salami, ui en nog wat en ik een bord penne met een witte wijn-roomsaus en stukjes kipfilet. Daarbij Paul flink wat bier en ik twee flesjes prosecco dus de alcohol hebben we deze avond flink gehad.
Als toetje nam Paul nog een bakje met 3 ijsbollen, terwijl Sabine, Joris en ik ons tegoed deden aan een verrassingscoupe. Heerlijk vruchten(sorbet)ijs met vers fruit. Jummie.
Toen weer met de bijbehorende slee (tja we weten van tevoren dat de kinderen moe zijn na uit eten) naar huis gelopen. Kinderen in bed en wij volgden om half tien ook al.
Tegen tien uur begon Sabine te roepen dat ze zo'n pijn had om vervolgens al d'r eten er uit te gooien. Na het ritueel van kom legen, Sabine en kom schoonmaken en weer in bed kruipen 3x gevolgd te hebben ging het goed. Ik was ondertussen bij Sabine gaan liggen terwijl Joris op mijn plekje was gelegd. Tot zover de dinsdag.