In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, november 20, 2005

wat is het leukste aan een uur lang een berg oplopen?

Weer naar beneden met de slee natuurlijk!

Nadat we vanochtend weer hard aan de slag zijn geweest met de offerte voor de gemeente, zijn we na het middageten (spruitjes, gekookte aardappels, jus, schnitzel) naar de brixenbach gereden en daar met de twee slees naar boven gelopen. We zijn ongeveer een uur bezig geweest met naarboven lopen en daarna heeft het zo'n beetje een kwartier gekost om weer beneden te komen.
Zo ontzettend leuk is dat, alhoewel ik soms met de billen flink dichtgeknepen zat omdat we erg dicht bij de beek kwamen en ik echt niet meer kon sturen.....brrrrr. Maar zowel Paul en Sabine (rodel 1) als Joris en ik (rodel 2) zijn heelhuids beneden gekomen.
Toen nog even een almpje opgeklommen en naar beneden gegleden en uiteindelijk waren we ongeveer twee uur nadat we waren vertrokken weer thuis.
Snel allemaal een flinke beker warme chocolademelk voor iedereen gemaakt met daarbij nog een stuk van die heerlijke Daimtaart van de IKEA en wij waren weer helemaal blij.
Paul en ik vreselijk rozig, Joris gewoon moe en Sabine had volgens eigen zeggen nergens last van.

Paul heeft toen de bedlampjes van de kinderen nog opgehangen (gelukkig voor de buren dat ze er niet zijn, dat boren maakt toch best herrie) waarna het alweer tijd was voor de avondmaaltijd. We hadden geen van allen echt veel honger dus veel brood is er deze avond niet in de maagjes verdwenen.

Nu liggen de kinderen alweer een uurtje in bed, Paul is met een vriend de offerte nog eens aan het doornemen en ik heb de was maar weer eens de droger ingemikt. Ten eerste is het hier dan lekker warm en ten tweede heb ik dan straks ook de nieuwe dekbedhoezen netjes in de kast liggen. Dan kunnen de logees komen :)