In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, december 21, 2006

Langzaamaan wordt het druk

Gisteren weer geen logje. ´s Ochtends op de camping gewerkt, ´s middags thuis bij mijn zieke meisje. Ongelooflijk, alsof ze het nog wist. Vorig jaar om deze tijd was Sabine ook ziek. Waarschijnlijk de moeiigheid en de spanning voor de kerst. Ze heeft weer koorts en ziet er belabberd uit.
Wel is ze zich te pletter aan het oefenen op Jingle Bells op haar gitaar. Erg leuk om te horen. Ze wil het eigenlijk morgen op het kerstfeestje op school gaan spelen, maar ik ben niet zo voor. Ze is nog zo slap als een vaatdoek en zowel Paul als ik zijn morgen de hele ochtend aan het werk, dus we kunnen haar ook niet ophalen als het is afgelopen. Ik vind het zelf veel te belastend voor haar. Gelukkig kan ik er nog een nachtje over slapen. Eerst even kijken hoe Sabine morgenochtend is.

Vandaag hebben we op de camping de burotijden alweer opgeschroefd naar 2x 2 uur en morgen gaan we naar 2x 3 uur. Je kunt echt merken dat het drukker wordt, gezellig hoor. Ik heb echt zin in de komende 2 weken. Hopelijk kunnen ze de oefenheuvel bij de camping vol genoeg besneeuwd krijgen dat die ook open kan, zodat de kinderen daar lekker kunnen gaan skiën.
Westendorf schijnt op dit moment al goed te zijn, Brixen-Scheffau minder, maar goed te doen.

Paul loopt zich nog steeds te pletter van de ene naar de andere klant en vanavond hadden we onze vermogensadviseur weer langs. We hebben 2 vastgoedfondsen uitgekozen waarin we wat geld gaan beleggen. We willen toch graag een ietsje meer rente dan de 2,5% die er momenteel met internetsparen binnen wordt gehaald.
Ook hebben we nog een aanvraag voor een bedrijfsverzekering open staan, maar daarvan had hij de kleine lettertjes niet bij zich en daar ben ik heel erg gevoelig voor. Wil dat soort dingen altijd eerst lezen. Voordat je straks zit met een polis die net uitsluit waarvoor jij je wilt verzekeren! Zeker een bedrijfsverzekering is niet goedkoop, en het schijnt dat als je iets met computers doet ze hier in Oostenrijk niet erg genegen zijn je te verzekeren. Hij had zeggen en schrijven precies 1 verzekeraar gevonden die ons wilde verzekeren, maar alleen als Paul het programmeren niet wilde verzekeren, want dat doen ze dus niet. En wij maar denken dat we in een veilige beroepsgroep zitten....
Maar goed, als de kleine lettertjes gelezen zijn en we hebben gerekend, zullen we kijken of we de verzekering nemen of dat we toch liever onverzekerd blijven en geld opzij zetten voor het geval dat.

Ik weet niet of ik de komende dagen tijd heb om te loggen, maar ik zal m´n best doen.