In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, december 14, 2006

huurcaravans

Vanochtend eerst Sabine naar school gebracht en bij Kindergarten gaan vertellen dat Joris vandaag niet zou komen. Paul was vanochtend thuis en Joris was zo moe en had geen puf. Dus we hadden besloten dat hij vandaag een baaldagje mocht houden.
Ik was nog onderweg naar huis toen Paul belde dat hij met spoed naar de camping moest omdat de mannen van Top Technik eindelijk besloten hadden dat ze eens langs zouden komen voor iets dat Paul daar opgelost moest hebben (voor Brixnet). Tja als ze dan na 2 maanden eindelijk eens tijd hebben dan wil je wel vliegen.
Ondertussen had Joris besloten dat hij toch naar school wilde, dus die hebben we ook de auto in gemikt en hem vervolgens al giebelend (tja hij ging tante Martina laten schrikken) de klas in gewerkt.
Toen met z´n tweetjes naar de camping, want mijn sleutelbos was ook hard nodig en later bleken we ook nog wat uit onze geheime voorraadkamer nodig te hebben (of was het gewoon hok met allerlei zooi die we ooit nog wel eens nodig zouden kunnen hebben). Helaas is wat Paul wilde niet gelukt (weggegooid geld, snif snif).

Vandaag zou dan mijn grote vriend Andreas Krug, van campingbedrijf Krug uit Wattens komen om de huurcaravans klaar te maken voor de aankomst van onze eerste gasten morgen.
Toen ik hem rond kwart over tien opbelde wist hij te vertellen dat hij vertraging had omdat z´n bougies het begeven hadden en die eerst door de ÖAMTC vervangen hadden moeten worden. Afgesproken dat hij rond een uur of twaalf bij ons op de camping zou zijn. Dus ik heb me met allerlei andere zaken bezig gehouden en voor ik het wist was het alweer twaalf uur. Natuurlijk had hij ook vertraging dus we hebben maar afgesproken dat ik de sleutels klaar zou leggen, zodat hij aan de slag kon.
Ik was nog amper thuis toen er gasten aankwamen met een caravan die neergezet moest worden. Daar ik net aan het eten was Christoph opgebeld dat hij dat moest regelen. Moest hij sowieso want de caravan moest ingeparkeerd worden en dat trek ik niet met mijn clio (daar zit geen trekhaak aan, haha) en heb ik ook nog nooit gedaan.

Toen maar eens bij de huurcaravans gaan kijken en een rondje over de camping gemaakt om te kijken wie er zijn en een gast er op te wijzen dat hij niet moest vergeten om z´n gasten aan te melden....
Om twee uur samen met Andreas de caravans nagekeken en gezien waar alle belangrijke zaken van de caravans zitten. Me daar ook te pletter gelachen want hij doet voornamelijk zomercampings en was dus een beetje vergeten dat je met dit weer nu eenmaal allerlei dichtgevroren deurtjes hebt. Knaus heeft nu een disselbak met een prachtig openklap systeem. In de zomer prachtig, maar in de winter erg lastig open te krijgen :) dus daar werd ook flink opgescholden.
Ik moet zeggen dat ik het tegen het einde flink koud begon te hebben. Had alleen m´n dikke vest aan, beetje vergeten om m´n winterjas mee te nemen en dat is eigenlijk wel handig met deze temperaturen.
Later kwamen ook de mannen van Top Technik om de satellietschotels op te hangen en te installeren. Die waren tegen zes uur eindelijk klaar. Ik had ze tegen die tijd al wel een kopje koffie gebracht (lang leve Anneke van het restaurant) want ik had echt medelijden me ze. Koud, donker, naar huis willen en nog verder moeten omdat er na deze klus nog 2 klussen lagen te wachten...

Tegen die tijd waren Paul en de kids ook gearriveerd, want we gingen bij Ton en Anneke een hapje eten en meteen even helpen met hun nieuwe pc installeren. Dus daar weer even gezellig bijgekletst en een hollands hapje gegeten. Joris was weer helemaal verliefd op zijn Joyce (dat ze 10 jaar in leeftijd schelen vindt hij niet erg, haha) dus dat was weer prachtig.

Om kwart over zeven wilde Sabine graag naar huis dus toen ben ik met de kinderen naar huis gegaan zodat ze lekker konden gaan slapen.
Even later nog wat naar Paul gebracht, Paul meegenomen naar huis en nu dus weer in de kelder bezig. Paul is aan het werk (tja, het houdt op dit moment niet op) en ik mag me even bezig houden met m´n weblog en het bijlezen van logs van andere mensen. Ik ga zo lekker slapen. Morgen weer een dag met een hoop werk en de aankomst van onze eerste gasten in de huurcaravans. En die caravan moet ik natuurlijk eerst nog even controleren voordat de mensen er in komen!

Ook Paul zit morgen al de hele ochtend bomvol en morgenavond komen vrienden van ons uit het dorp bij ons gourmetten. Daarvoor moet alles nog in huis gehaald worden en de rommel die alweer overal verspreid ligt, worden opgeruimd. Durf niet te zeggen wanneer we dat allemaal moeten gaan regelen, maar regelen moeten we het.
Weer een druk dagje dus, vandaar welterusten allemaal.