In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, december 07, 2006

Fitness

Vandaag heeft vooral Paul het druk gehad. Bleef van de ene naar de andere klant lopen vandaag en ook morgen ziet het er al vrij druk uit.

De kinderen zijn vandaag weer naar school geweest en vanaf morgen een lang weekend vrij. Morgen (8 december) is hier weer een Maria feestdag en die zijn traditiegetrouw vrij. Wat voor mij betekent dat ik traditiegetrouw weer mag gaan werken. Volgens mijn chef wordt ik namelijk ziek als ik niet minimaal 3 dagen per week op de camping ben, dus hij offert zich wel op. Hoe nobel....

Sabine is vanmiddag weer naar kookles geweest en daar hebben ze (hoe kan het eigenlijk ook anders) kerstkoekjes gebakken. Daar kwam ze natuurlijk volledig enthousiast mee thuis en het moet gezegd, ze waren erg lekker.
Joris heeft zich weer 3 slagen in de rondte gespeeld met de X-box en tegelijktijd alles professioneel van commentaar voorzien. Oftewel z´n kleppie stond niet dicht.

Ikzelf heb me er daarnet eens toe gezet om op het fitness apparaat dat wij een poosje geleden hebben gekocht, te klimmen.

Het eerst testprogramma heb ik vandaag gedraaid en ik schrok me te pletter van m´n conditie. Poeh, die is een stuk achteruit gegaan, alhoewel ik me ook afvraag of de meetapparatuur in dit machien wel zo goed is. Morgen maar eens proberen met zo´n band om (die hebben we ook liggen dus dat scheelt).

Vandaag dus een kwartiertje om in te lopen. Morgen dan maar eens voorzichtig een half uur. Dan wil ik eind volgende week eigenlijk alweer op een uur zitten, dat deed ik bij de sportschool ook. Voelde me altijd erg lekker daarna en een beetje beweging kan ik wel gebruiken als ik eerlijk ben. Bij de sportschool kom ik niet meer wegens te veel werk, te ver reizen (buitenkant Kitzbühel) en het alleen bereikbaar zijn met auto. Vooral dat laatste is een probleem, want Paul heeft de auto meestal nodig en daar ik voor een bezoek aan de sportschool zo´n 3 uur moet rekenen, kun je begrijpen dat het er dan gewoon niet meer van komt. Ach, dan nu maar ons privé schooltje in de kelder moet je maar denken.

Zodadelijk nog even snel een broccolisoepje in mekaar knutselen voor bij het avondeten en dan zien we wel weer verder.