In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, december 06, 2006

er ligt wat voor de deur

Weer een vol dagje vandaag.
Eerst Sabine uit bed en naar school gebracht. Joris lag nog zo lekker te slapen, die heb ik nog maar wat langer laten liggen.
Toen Sabine op school was, heb ik Joris en Paul uit bed gedirigeerd.
Paul had om 9 uur een afspraak en Joris moet als hij niet ziek is ook gewoon naar school. Ik had zelf ook een afspraak staan dus hij kon gewoon niet thuisblijven.

Voor we het wisten was de ochtend al weer om. Paul was weer bij een van z´n grote klanten in Kitzbühel geweest en we moesten snel wat bedenken om te koken.
Vandaag werden het fish & chips. Paul was hard aan de kook (hij kan dat namelijk goed maken) terwijl ik de kinderen van school ging halen.
Toen we terug kwamen stond er een doos voor de deur met daar in 2 zakken. En in die zakken zat een krampus gemaakt van brood:


Wie deze prachten heeft neergelegd weten we niet, maar we vermoeden buurman Anatol. Die is zo attent met dat soort dingen en Sonja was nog niet thuis en ook bij haar voor de deur stond zo´n doos voor de kinderen.

Vanmiddag moest ik voor controle naar de gyneacoloog in Kitzbühel, Sabine naar gitaarles en Joris en Paul bleven thuis.
Vanavond weer brood gegeten en daarbij hebben de kinderen alvast een stuk van hun krampus opgegeten. Ze gingen daardoor wel heeel gek doen:



Na het eten ben ik lekker in bad gaan liggen. De kinders werden om kwart over zeven in bed gemikt, want Paul moest om half acht weer bij een klant zijn. Een nieuwe, dus dat was mooi.
Ik heb nog geprobeerd om voor de camping een klant te bellen, die nam helaas niet op dus dat gaan we morgen weer proberen. Dus toen heb ik m´n zusje maar gebeld, dus anderhalf uur later hingen we de foon weer op. Lang leve voipbuster direct! Bellen via de pc maar met de gewone telefoon. Kosten voor dit gesprek waren 10 eurocent. Dat komt omdat de verbinding na een uur automatisch wordt verbroken, dus toen moest ik nog een keer bellen. Niet veel later kwam Paul ook weer thuis dus nu zitten we weer gezellig samen in de kelder achter de pc.

Slaap lekker voor straks.