In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, februari 26, 2007

Alweer veel te lang niet gelogd

In de afgelopen dagen is er natuurlijk weer veel gebeurd.
Vrijdagmiddag zijn de kinderen op de camping wezen sleeën met vriendje Nick. Supergezellig weer natuurlijk. Zelf werd ik door Piet en Lia uitgenodigd om een bakkie thee te doen en heb ik nog even geholpen/gekeken met een probleem met het internet daarzo. Ook weer erg gezellig zitten kletsen.
Daarna nog even langs het buro om het e.e.a. met Christoph door te spreken. Daar hebben Joris en Christoph mekaar ook weer heerlijk lopen plagen. Joris wilde op Christoph gaan tekenen met een pen, die pakte C. af en probeerde vervolgens Joris met een stift vol te tekenen. Joris werd gered door vriend Marco die ook in het buro langskwam omdat zijn stroom was uitgevallen. Daarna gingen Joris en Christoph pennen naar mekaars hoofd gooien, waarna Joris ten aanval ging en probeerde Christoph op z´n rug te meppen. Het is me een stel hoor die twee.
Sabine was ondertussen lekker met Nick aan het spelen en zij bleef dan ook gezellig bij Nick en Marco pannekoeken eten.

´s Avonds op tijd naar bed en de volgende ochtend lekker uitgeslapen.
Met Paul gaat het ondertussen weer een ietsje beter. Hij komt zo langzamerhand over de griep heen.
´s Ochtends nog het een en ander aan klusjes gehad en s´middags moest Paul weer apres ski draaien. Tegen half vijf zijn Marco, ik en de kinderen ook naar de Papalapub gegaan. Het was vrij rustig dus de kinders konden heerlijk samen biljart spelen. Tot onze grote verrassing kwamen even later ook Paul zijn vader en moeder en zijn zus met vriend en dochter binnenlopen. Was ontzettend leuk en ook heel gezellig ondanks de weinige mensen die aanwezig waren.
We zijn daarna met de hele familie naar Reitlwirt gegaan om daar lekker wat te eten.
Heerlijk gegeten en hoewel we eigenlijk wel een toetje hadden gelusten toch maar zonder naar huis gegaan. Tja, met 3 kinderen ruim 20 minuten zitten wachten en nog niet kunnen bestellen, dan is het toch echt over. Per slot van rekening hadden we afgesproken dat Nick bij ons zou komen slapen en dat Marco en ik samen uit zouden gaan.
Eerst nog gezellig zitten kletsen met z´n drietjes en toen zijn Marco en ik naar de Papalapub gegaan om een biljartje te leggen. Was supergezellig. Ik ben weliswaar volledig ingemaakt (nou ja, ik heb ook twee potjes gewonnen), maar leuk was het wel. Chris (van de pub) moest me ook uitgebreid knuffelen en ik moest toch echt weten dat ik bij de familie hoor, want de hele ploeg is als 1 grote familie en daar hoor jij ook bij Petra blablabla. Chris had een beetje veel te veel op....hihi.
Volgende ochtend natuurlijk weer ruim op tijd wakker (.....) want dat heb je nu eenmaal met kleine kinderen, maar goed dat hoort erbij.

Zondag heerlijk uitgeslapen en aan het eind van de ochtend eens gekeken of we de familie konden vinden. Eerst de Schneckgasse gelopen en toen een kuchen gegeten in café Heidi.
Daarna de skibus gepakt naar de lift en net voordat we een kaartje wilden kopen kwamen we de hele familie weer tegen.
Met z´n allen het apartement van Paul z´n zus en zwager bewonderd en toen naar ons huis gegaan.
De kinderen heerlijk aan het spelen natuurlijk en Manon bleef gezellig bij ons eten, want die had helemaal geen zin om met haar ouders mee terug te gaan.

Helaas moest er natuurlijk weer op tijd naar bed gegaan worden, want vandaag was het toch echt weer een schooldag.
Vanochtend heeft Paul eerst de kids naar school gebracht en is daarna meteen doorgegaan naar klanten. Ik heb me maar weer eens op het huishouden geworpen, was per slot van rekening ook weer eens nodig.
Vanmiddag dan weer met Sabine naar Wörgl, waar Joris en ik alvast wat inkopen hebben gedaan voor zijn verjaardag van vrijdag! Tja waar is een mens zonder feestbordjes, -bekers, -slingers, -ballonnen enz.enz.
Voor Sabine weer een nieuwe schooletui gekocht, want de oude viel van ellende uit mekaar. Ze is er erg blij mee, dus Joris had een goede uitgezocht.

Thuisgekomen bleek de familie alweer bij Paul aanwezig te zijn, dus ook wij zijn weer die kant op gegaan. Supergezellig en binnen no-time stond ik mee te doen met het een of andere dobbelspelletje. Chris vond mij nog steeds lief dus ik moest meedoen. Poeh, poeh, binnen de kortste keren natuurlijk teveel gedronken, gelukkig was Paul klaar met draaien en konden we naar huis. Chris was het weliswaar niet eens met het feit dat als Paul naar huis gaat, ik mee ga, maar daar moet hij dan misschien maar aan wennen.
Thuisgekomen snel gegeten en de kinderen naar bed gebracht. Toen moest Paul nog naar buurman Anatol en daar je daarzo niet wegkomt zonder hulp, heb ik hem net maar een reddings sms-je gestuurd.

Dat was het dan weer voor vandaag, morgen zien we dan wel weer. Heb alweer van alles in de planning staan, maar moet maar zien wat ervan komt.