In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, februari 14, 2007

Caravans en meer

Gisteren weer een drukke dag gehad. ´s Ochtends dus langs de camping geweest om foto´s te maken. Daar natuurlijk ook weer met een hoop mensen gepraat, dus het was alweer laat voordat ik het doorhad.
Tussen de middag snel een pot gröstl gemaakt. Helaas had ik de aardappels ff te lang laten koken, waardoor het meer een soort van stamppot was geworden. Ook lekker, daar niet van, maar geen gröstl.
´s Middags door Paul enigszins ingewerkt in het bestelsysteem van de groothandel zodat ik voor hem de offertes kan gaan maken. Hij vindt nog wel dat ik langzaam ben en dat ik niet zo goed snap wat hij bedoelt als hij zegt: kijk ff voor een ..... (vul maar iets in), maar begrijpt ook dat ik het nu eenmaal niet kan weten omdat ik het nog nooit gedaan heb. Tja, dat is inwerken, kost eerst een hoop tijd voordat je de vruchten ervan kan plukken.

Mijn eerste vuurdoop met het maken van offertes heb ik nu gehad. Beetje lastig en ik vind de vorm waarin wij onze offertes maken nog niet mooi, maar dat komt nog wel een keer.
Ook meteen ruzie met de pc gehad omdat hij niet wilde printen. Ik had ff een kabeltje eruit getrokken een ander erin gestopt en toen dat niet werkte de boel weer terug gewisseld. En toen was ik m´n netwerkverbinding kwijt. Paul was ondertussen weer aan het werk in de papalapub dus die kon niet helpen. Ach, toen de strijk maar gaan doen, moest per slot van rekening ook nog gebeuren en ik kan niet alles tegelijk.
Tegen half vijf lekker met de kids ook richting de pub gegaan, waar de kinderen gebiljard, gedart en gedanst hebben. Ik heb heel gezellig met onze hollandse vrienden zitten kletsen en ook nog even met wat andere mensen die we kennen. Ook nog even een hapje pizza en tosti gegeten (tja Sabine pizza, Joris tosti, papa en mama de restjes) en rond kwart over zeven, half acht weer naar huis.
Daar de kinderen in bed gemikt, Paul naar de camping om een internetklant te helpen en toen allebei weer aan het werk.
Het bleek dat ik in m´n enthousiasme met de kabeltjes de netwerkkaart eruit gedrukt had (oeps), dan wil je netwerk inderdaad niet meer. Paul moest er wel om lachen.
Toen de offertes nog even nagekeken en geprint. Paul was in de tussentijd een laptop van een klant aan het repareren en een systeem aan het testen. Hij gebruikt vaak 2 of 3 pc´s tegelijk en dat is wel eens lastig.

Rond half tien was ik klaar met m´n werk en Paul net over tienen. Toen ook maar snel ons bed ingedoken want rond half acht vanochtend verwachtten we alweer een klant van Paul met een pc die gerepareerd moest gaan worden.

Tja, dan sta je om half acht netjes klaar, komen ze natuurlijk pas om 8 uur. Maar goed, gewerkt moet er toch worden dus dat maakt niet veel uit. Was is er altijd en ik moest ook nog wat vertaalwerk doen.
Paul was ondertussen bezig met de pc die gemaakt moest worden en ik ben richting camping gegaan. We hebben voor iemand daar een caravan in de verkoop staan, maar nog geen reacties. Dus ik ben nog even een serie foto´s gaan maken zodat het aanbod misschien wat aantrekkelijker wordt. Ik zal ´m straks natuurlijk ook even hier op zetten, wie weet is er iemand die toevallig zoiets zoekt.

Christoph ook nog even wat offertes gebracht (tja we treffen mekaar op zakelijk gebied ook veel, wij zijn nu eenmaal DE computerfirma hier in het dorp), die zich natuurlijk afvroeg wat ik vandaag met het fototoestel kwam doen. Viel me mee dat hij niet vroeg of ik hem kwam vereeuwigen, haha.

Het weer is vandaag weer mooi. Er schijnt een zonnetje, zijn wel wolken en ik denk dat we vandaag boven nog wel weer eens een laagje sneeuw kunnen krijgen.
Hier beneden valt weliswaar geen sneeuw, maar boven de 1000 meter gelukkig wel en ons skigebied ligt rond de 1200 meter. Al gehoord van onze vrienden dat het prachtig skiën is en de sneeuw perfect boven op de piste.
Jammer dat dat op de beelden niet overkomt, daardoor zijn er toch een heel aantal mensen die niet durven komen en dat is zonde.